Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Klump i halsen?

Hej med jer.

Jeg har i de seneste 3 ugers tid, haft en fornemmelse af af have noget siddende galt i halsen, ligesom om at der er noget mad eller lign. der sidder fast.

Jeg har ingen symptomer såsom feber eller noget smerte når jeg synker, bare en ubehagelig fornemmelse. Jeg kan have lidt synkebesvær af og til.

Lægen eller øre-næse-hals lægen kan ikke se noget som skulle sidde fast nede i min hals, så ville hører om der evt. er nogen herinde der har oplevet det samme og ved hvad det evt. kan være ?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Har du været stresset?

    Jeg har engang haft det sådan, på et tidspunkt hvor der skete en masse ting, og jeg var stresset.

    Måske kunne det være sådan noget.

    Johanne
  • Indstillinger
    Stresset vil jeg ikke kalde mig selv. Tager tingene meget roligt.

    Men syntes det vil være underligt hvis det f.eks. var noget som stress der ville fremkalde sådan noget.

    Men jeg fik nogle piller der hedder Lansoprazol kraka, som måske kan hjælpe, hvis der skulle være en infektion el. lign. i spiserøret.
  • Indstillinger
    Det lyder som symptomer på refluks (for meget mavesyre), lider du også af halsbrand?
  • Indstillinger
    Jeg har, som Johanne, også engang haft en "klump" i halsen. Det var meget ubehageligt. Halslægen kunne ikke se noget. Jeg følte mig ikke stresset, men det har jeg måske været alligevel. Det forsvandt senere igen. Måske kan det også være infiltrationer.
    Stress kan give de symtomer, så det er ikke mærkeligt.
    Jeg syntes ikke det minder om reflux, men jeg kan jo ikke vide det.

    citat

    Hvordan føles mavesyre-reflux?

    Smertende, brændende eller svidende fornemmelse i mellemgulv, bag brystbenet eller i halsen.

    Nogle får opstød helt op i svælg og mund.

    Enkelte har tilfælde med åndenød og hæshed på grund af udtalt tilbageløb af surt maveindhold, der generer svælg og luftveje.
Log in eller Registrér for at kommentere.