Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

14 dage over menstraution - 5 negative tests !

Redigeret 3 februar, 2011, 05:02 i PMS og menstruation
Hejsa.

Jeg er en pige på 19, så er gået 14 dage over min almindelige menstraution. Jeg er i behandling for endometriose vha. p-piller, som jeg kører så længe jeg kan med uden stop indtil blødningen starter. Jeg har i de 2 ½ år, jeg har været i behandling, haft mens. hver anden måned. Jeg har tre gange i den periode skiftet mellem forskellige typer p-piller.
Jeg fik sidst i november en ny slags.
Nu er mit problem så ... Jeg er gået de 14 dage over. Jeg har selv tage 4 negative graviditetstest, samt været ved lægen og få taget en urintest, der også var negativ.
Jeg har i 1½ måned følt noget var anderledes i min krop. - Døjer med kvalme, ondt i maven / underlivet. Og så er jeg utroligt træt.

Hvordan ved man om man er gravid uden for livmoderen? - Jeg er nemlig, ud fra hvad jeg kan se på nettet, i rimelig stor risiko for dette. 1. jeg har endometriose. 2. jeg blev i foråret ´10 operet for sprunget blindtarm samt fik efterfølgende fjernet en betændelsesbyld nede, som følge af blindtarmen. denne sad nede i den nederste del af maven - i forbindelse med underlivet. 3. jeg er vredet skæv nede i mit bækken efter en gammel skade - ved ikke om det har noget at sige.

Hvad skal jeg gøre? Er det mon muligt at være gravid trods de mange negative teste? En del i mig er overbevist om, at det sagtens kunne være årsagen. - Jeg har jo bare ikke nogen test, der viser det.
eller der der nogen andre bud på mulige årsager?

Håber nogen kan komme med et godt råd. - Tak.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej,

    Hvis det er en graviditet udenfor livmoderen, så ville testen være positiv.

    Det du kan gøre, er at tage til lægen og få taget en blodprøve. Det kan med sikkerhed udelukke graviditet - både i og udenfor livmoderen.

    Johanne
Log in eller Registrér for at kommentere.