Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Hvad sker der?:(

Jeg har haft maveproblemmer i ca 4 måneder nu, hvor jeg har været øm og haft ondt lige under ribbentrekanten. Har fået gastroskopi, er blevet scannet med ultralyd og MR. Jeg har altid haft forhøjet bilirubin, hvilket lægerne på det tidspunkt troede at var sådan en syndrom, som var godartet som dog gjorde at man ikke var så god til at gennemarbejde galdestoffer.

Her på det sidste er jeg dog begyndt at vågne op med mavesmerer om natten, og ellers have dem om morgen, hvor maven føles oppustet, og det føles som der brænder lidt. Gør lidt mindre ondt når jeg kommer op, og ellers kommer på toilettet efter at have spist morgenmad. Afføringen er dog tit gulligt i det.

Samtidig har jeg været svimmel da jeg kom ud af sengen, og været det nærmest hele dagen. Nogen gange føles det som jeg er lidt køre-syg.
I løbet af dagen har jeg ondt i maven primært lige under ribbentrekanten som tidligere.

Hvad gør jeg? Min egenlæge er mega retaderet og tager mig ikke seriøst.
Jeg kan ikke rigtig gå på arbejde da jeg er svimmel, og samtidig er det ikke sjovt at have problemmer med at sove da man vågner op med smerter.

Min speciellæge sku til at afskrive mig hvor evt kunne få taget en sigmoskopi også hvis jeg ville, men han er dog på ferie inden det her startede, og er det stadigvæk:S
Log in eller Registrér for at kommentere.