Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Forhudsforsnævring under behandling.

Hej.

Jeg har lidt af forhudsforsnævring i nogen år.
Har endelig fået gjort noget ved det og kontaktet min læge. Han har givet mig et middel kaldet; Licoid 1% creme. Det har den effekt at gøre den snævre hud mere smidig.

Nu har jeg prøvet den nogen gange, men hver gang jeg smører det på i et fint lag rundt om det stramme område, ender det med at det er smurt ud over det hele og der sidder en masse på glans. Er bange for at der skal opstå nogen komplikationer ved at der røre glans. (mener lægen sagde at jeg ikke måtte smøre det på glans). Det er dog svært for når huden ruller tilbage, så bliver det smurt ud over det hele.

Har desuden læst at man skal bruge det i 4 uger, mener dog kun at min læge sagde i 14 dage.

Nogen som har prøvet denne creme og kan fortælle om deres oplevelse og hvordan de bar sig ad?

MVH . Polle fra Snave

Mvh Polle

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Polle

    Jeg har slev brugt creme, kan dog ikke huske hvilket produkt, men jeg fik at vide det heller ikke måtte ramme.
    Du skal ikke være bange for at det rammer en lille smule, det kan ikke ångåes, og der skete ikke noget da jeg brugte det.
    Jeg har så den erfaring at det ikke virker.
  • Indstillinger
    hvor meget smurte du på ad gangen ? Jeg lægger et tyndt hvidt lag. Men det kan da godt være, at det så skal være endnu mindre jeg bruger ad gangen.

    Da det ikke virkede , hvad gjorde du så ?

    Tak for svaret!
  • Indstillinger
    Ja, jeg smurte også et helt tyndt lag rundt om. Nej det skal være så der ligger et fint lille tyndt lag. Du skal så huske at det skal være HVER DAG, ellers virker det ikke.

    Jeg gik til læge igen, og fik at vide at jeg skulle prøve igen, og se om der skete noget. Det gjorde der ikke.
    Så skulle jeg opereres for det.
  • Indstillinger
    Nu har cremen ændret farve. Fra hvid til gennemsigtig. Hvad fanden sker der? Det har hjulpet lidt efter 3 dage. dog minimalt.
  • Indstillinger
    Har cremen ændret farve?
    Når du putter den på eller når den kommer ud af tuben?
    Har du husket og have låg på?
Log in eller Registrér for at kommentere.