hjæælp!! er det herpes :'(
jeg er en pige på 15. Jeg tror jeg har herpes. jeg har 3 store hvide (eller lidt svært at forklare) knopper. Jeg ved ikke hvad det er, men jeg er mega bange!. Jeg tør ikke sige det til min mor eller nogen andre. Er der nogen vej jeg kan få det til at gå væk uden nogen finder ud af det ):?!
Kommentarer
Det du her beskriver kan faktisk godt bare være nogle store bumser. Men hvis du ikke mener at det er det så må og skal du altså tage til lægen.
Og nej; der er IKKE noget du selv kan gøre uden lægen. Og det er vigtigt at du kommer derned.
Du behøver ikke sige til din mor at du skal til lægen, og lægen fortæller det ikke. Men jeg syntes nu roligt du kan sige til din mor at du er meget bekymret så hun kan støtte dig - det er ikke rart at gå med de tanker alene.
Jeg tror også bare det er talgknopper eller bumser du har fået. Det er meget almindeligt i de regioner.
Hvis det var herpes, ville det først være rødt og svie og klø. Derefter ville der dannes væskefyldte blærer og det ville være smertefuldt.
Det du beskriver, lyder ikke som en kønssygdom, men når du er i tvivl, SKAL du tage til lægen.
Det er jo dit ansvar, at du ikke smitter andre, HVIS det er en kønssygdom, ik?
Johanne