Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

irreteret tyktarm

Redigeret 21 marts, 2011, 17:47 i Irriteret tyktarm
hej er der nogen der ved hvad man skal gøre hvis man har meget slimet afføringen har været til lægen og fået konstateret irriteret tyktarm og er begyndt på husk og magnesia men føler at intet hjælper er der nogen som har gode råd startet med galle sten får 3 år siden og nu dette ville være rart det snart stoppet får er kun 23 :(

Kommentarer

  • Indstillinger
    Prøv en gang at beskrive din kost - så kunne det være nogen kunne komme med ideer til dig.

    Prøv ligeledes at fortælle om din hverdag - har du meget travlt, er der ting, der tynger dig?

    Ja, lidt af en mundfuld - jeg ved det :-) - men det er med stor sandsynlighed i de baner, du skal fokusere.
  • Indstillinger
    spiser masser af fibre brød frugt og grønt spiser også husk men føler bare min mave gør som den vil og min hverdag har været meget præget af min mave smerter og meget psyke på hvad der var galt
  • Indstillinger
    Jeg har også døjet med min mave så langt tilbage jeg kan huske, og hele min barndom har kan jeg huske tilbage på med maaaange toiletbesøg i gråd og panik af smerter. Efter en tur ved lægen konstaterede han irritabel tyktarm, og har i 7-8 år nu spist sundt som man skal, fibre, meget væske og motion men føler som du siger også at min mave gør præcis hvad den har lyst til. Så nu skal jeg til lægen imorgen og ha lavet en kikkertundersøgelse (Bagfra), da jeg aldrig er blevet undersøgt sådan mente lægen at det var en god ide når jeg aldrig er blevet undersøgt andet end over samtaler, blodprøver og afførringsprøver. Måske du skulle overveje det?

    Jeg prøvede også Husk, og jeg gør det ALDRIG igen, puha jeg har haft mange mavesmerter pga det... Det hjalp mig ikke... Og jeg er også kun 22, så ved jeg bliver nødt til at gøre noget nu, da det vil være et helvede at skulle gå rundt og døje med irritabel tyktarm resten af sit liv, når man føler sin mave lever som det passer den...

    Håber du finder en løsning på dit problem...

    Mvh Heidi
  • Indstillinger
    Hej hvis jeg spiser krydret madretter , får jeg som regl kraftige smerter i tyktarmen. som barn havde jeg også smerte der. og meget hård afføring. ved mig har lægen sagt at min mave og fordøjelses funktion fungere meget langsom. derfor får jeg daglig medilax også kaldet laktolose som hjælper maven at gøre afføringen blødere og letter at komme af med . det kan købes uden recept på apotek. til hjælp i svær periode med hård og smertefuld ved afføring kan man bruge laxoberal dråber. det har gavnet i min situation.
Log in eller Registrér for at kommentere.