Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Lyst til at dele din historie?

Redigeret 29 januar, 2011, 16:46 i Angst
Kære angstramte,

Kender i det, når man føler man er HELT alene? Helt alene om at have disse daglige drilske tanker. Tanker som får en til at undgå at tage med toget. Undgå at gå i supermarked. Undgå at gå til møder eller andre store sammenkomster, i frygt for at angsten kommer?
Sådan havde jeg det i hvert fald i lang tid. Jeg følte mig helt alene og var hunde rad for at dele min tanker og oplevelser med andre, i frygten for, at de ville synes jeg var skør!

Jeg har netop oprettet hjemmesiden; www.spejletsangst.dk . Dette med tanken om, at have et samlingssted til angstramte, som enten modtager hjælp til håndtering af angsten, eller har en nysgerrighed for- og savner inspiration til, at finde en mulig løsning til håndtering af sin angst.
Der er her mulighed for, at fortælle sin egen historie anonymt, Læse andres historier. Deltage i debatforums. Læse ” Marathon uden løb” som er en blog der kører på forsiden. Og finde links til foreningen, psykologer, psykiatere mv.

Jeg har oprettet denne hjemmeside, da jeg ser vigtigheden i, at have et sådan samlingssted. Dette da jeg selv har erfaret hvor vigtigt det er, at turde fortælle andre om sin historie og ligeledes høre andres. Nemlig til nedkæmpelse af de daglige drilske tanker om, at man er ved at blive skør, er alene og den eneste der har det sådan. Jeg selv har ofte savnet, at kunne have nogle i samme situation at dele sine tanker, følelser og oplevelser med. Ligeledes kunne fortælle om de værktøjer man har modtaget og de tiltag man har gjort sig, for at håndtere sin angst.
Det har for mig, været en stor medicin, at kunne læse og høre om andres historier. Ligeledes at lade den del af mig, som endnu ikke havde accepteret angsten vide, at den ikke var alene.

Jeg vil samtidig med spørge jer, om der er nogle af jer der kunne have lyst til, at dele jeres historie via hjemmesiden?
Jeg ved det måske virker overvældende, skræmmende og grænseoverskridende, at skulle lade andre vide- og læse om sin historie. Sin angst. Og sine udfordringer. De tanker, bekymringer og situationer man måske ikke engang, har turde fortælle sig selv , men kun mærket, oplevet og kæmpet imod.
Der er ingen forventninger til din historie; om det er nogle linier med nogle tanker og følelser, eller en flere sider lang beskrivelse er underordnet. Alt er velkommen!
Du kan sende din historie via hjemmeside www.spejletsangst.dk under menupunktet ” din historie” eller ” kontakt”.

Mange smil fra
Kristina

Kommentarer

Log in eller Registrér for at kommentere.