Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Kønsvorter thailand

Hej alle sammen : )

Jeg er i Thailand og jeg har selvfølgelig fået kønsvorter igen igen, er der er nogle der ved hvordan jeg for fat i et eller andet medicin eller creme til dem..

Jeg har spurgt efter en masse præparater vi bruger hjemme i dk men de har dem ikke her nede, jeg kommer først hjem om et par måneder så jeg bæiver nød til at gøre et eller andet.. Hvis der er nogle der har nogle ideer ville det være gedt

Kommentarer

• Nu ved jeg ikke, hvor du har spurgt, men har du kontaktet en thailandsk læge? De må vel også kende til den lidelse i Thailand og have effektive midler, muligvis med samme indholdstoffer, men altså med et andet navn. Du bør naturligvis være meget opmærksom på, hvad det er for indholdsstoffer, der i givet fald er i det præparat, du får udleveret, og i tvivlspørgsmål få en bekendt i Danmark til at forhøre ved din danske læge, om det er ok.

Hvis du skal have nogen i DK til at sende noget til dig, må det jo lige sikres, at det kommer til at gå gennem de rette myndigheder, så det er givet ret så besværligt.
  • Problemet er at jeg ikke er det samme sted mere end højst 2 dage.. Ja en doktor ved det jo selvfølgelig, kan bare ikke forstå de ikke har det på et apotek hernede.. Det koster jo at komme til lægen så det vil jeg helst undgå
  • Hej Peter

Du skal spørge efter en creme med det virksomme stof Imiquimod, det er det latinske ord. Jeg vil tro, at du så kan få en creme med dette stof. Du skal tænke på, at vi her i Danmark bruger et lægemiddel under navnet f.eks. Aldara.

Om dette er på recept i Thailand ved jeg ikke, men forsøg at spørge på apoteket, for i Danmark kan det ikke fåes uden recept.

Hilsen Sofie
  • Peter du skriver:
    "Problemet er at jeg ikke er det samme sted mere end højst 2 dage.. Ja en doktor ved det jo selvfølgelig, kan bare ikke forstå de ikke har det på et apotek hernede.. Det koster jo at komme til lægen så det vil jeg helst undgå"

Du har vel forhåbentlig en rejseforsikring!!!

Så får du pengene tilbage for lægebesøg - men husk at gemme kvitteringer.

Men prøv først at tage på apoteket igen og bed om et præparat med det virksomme stof i den medicin/creme du bruger i Danmark som det bliver foreslået ovenover.
    Det tror jeg såmænd også vil være nok...
  • jeg har nemlig ligepraecis spurgt efter aldara osv. og det kender de ikke hernede, jeg maa prove at gaa ind og sporger efter det der navn!

Tusind tak for hjaelpen...
  • Hej Peter

Jeg håber du kan få en creme med dette virksomme stof i Thailand, men ellers må du spørge på apoteket, hvad man bruger til kønsvorter. Går ud fra at du taler godt engelsk, og at de også taler engelsk på apoteket i Thailand. Kønsvorter hedder Genital warts, hvis du ikke lige ved det.

Hilsen Sofie
  • Jeg har spurgt paa apotektet efter et produkt hvor der var det "middel" i og det var ikke noget de havde eller kendte, det er sku lidt traels..

Jeg har haft ringet til vagtlaegen i danmark og det eneste han sagde til mig var at jeg skulle vise mine vorter nede paa det lokale apotekt og det har jeg bestemt ikke lyst..

tak for infoen om det engelske ord, jeg maa jo prove og hore om hvad det har til det saa.

man skulle jo tro at i et land som thailand ville det vaere rimelig nemt og faa fat i saadan noget hehe.
  • Hej Peter

Det var dog underligt, at apoteket ikke kender dette virksomme stof, nåh men så må du prøve at forklare dem, hvad du lider af.

Jeg er sikker på at de i Thailand har noget mod kønsvorter:-)

Men jeg ved fra gode venner, der har rejst meget i Thailand, at man kan købe medicin på hospitaler i landet, og jeg ved fra dem, at der findes skandinavisk personale på flere hospitaler. I Thailand findes også offentlige hospitaler.

Jeg håber du får heldet med dig, for du skal jo helst i behandling.

Hilsen Sofie
Log in eller Registrér for at kommentere.