Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Bange for at ha' sex.

Redigeret 28 januar, 2011, 04:37 i Kvindelige sexproblemer
Hej :)
Jeg er en ung mand på 21 år. Min kæreste(16 år) har lavt sexlyst, og er bange for, at have sex. Vi har snakkede om det et par gange, og hun siger, at det er ikke noget galt med mig(og det er det jeg er bange for), hun har bare ikke lyst nogen gange. Hun er meget ked af at hun har det sådan, hun synes, at det er unormalt. Jeg vil virkelig hjælp hende med det.

Her er problemet:

1.Sexlyst: Hun har haft det i langt tid nu, hun siger til mig, at hendes hjernen vil gerne ha sex, men hendes krop har ikke lyst(bange for det) til det(35-40 ud af 100 gange). Der er også nogen gange, hvor hun gik med til det selvom hun ikke har lyst i starten, men bliv tændt undervejs(35-40 ud af 100 gange). Der er også nogen gange hvor hun har meget lyst til sex(20-25 ud af 100 gange).

Jeg er bare bange for, at det et eller andet jeg har gjorde forkert imens vi ha sex, men hun siger også, at det ikke er mig, men "Jeg har bare ikke lyst".

Hvad er årsagen til hun har det sådan? og hvordan kan jeg hjælp hende med det?


2. "Bange for at ha sex": Hun sagde at ca. 40 ud af 100 gange hvor vi har haft sex, er hun bange for at ha sex. Hun sagde at "hun føler sig brugt", hun er bange for, at jeg kun vil bruge hende til sex, og ikke andet. Men jeg elsker hende rigtig rigtig meget, og jeg kommer jo ikke sammen med hende pga. jeg kun vil bruge hende til sex. Det ved hun også godt. Hun ved godt, at jeg elsker hende rigtig meget og hvor meget jeg holder af hende.

Hun har det også fint med, når vi snakke om sex, vi kan sagtens ligge og kysse, snave osv. men hun får den "føler sig brugt" fornemmelse lige snart hun kan se, at det begynder at blir til sex. Hun vil ikke sige "nej" til mig, så hun gør det bare(mest for min skyld), men hun føler sig glad, at hun kan gennemført det.

Vi har også fundet ud af, at det kan være hendes eks kæreste, der kan være årsagen til dette. Hun havde aldrig lyst til sex, dengang hun komme sammen med ham, men han nærmest "tvunget" hende til det. Og hun siger også at hendes først gange var en meget ubehageligt oplevelse. Det viste sig også, at hendes eks var bare en der kun vil bruge hende til sex.


Jeg er virkelig ked af at se/høre hende, når hun har det sådan. Hun siger, at hun også gene vil være en "sex glade pige" som alle de andre piger, for min skyld. Jeg har det rigtig dårligt med, at jeg skal "ha det godt imens hun ikke har det"

Hvordan kan jeg hjælpe hende med alt det her?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hun er kun 16 år og har allerede været ude for nærmest overgreb, og har dermed forbundet sex med noget, der er ubehageligt. Hun blev vel ikke direkte voldtaget af sin tidligere kæreste, men øjensynligt presset ud i noget, hun ikke selv kunne håndtere og sige fra over for.

    Jeg tror desværre, hun nok er nødt til at få noget professionel hjælp i form af en psykolog, der kan hjælpe hende til at få et andet forhold til sin krop, for det er den, der "forråder" hende. Hver gang I skal have sex, så kommer disse ubehagelige oplevelser op i hende, og så er der jo ikke noget at sige til, at hun ikke føler den store lyst.

    Jeg vil foreslå hende i første omgang at gå til sin læge, og der fortælle, hvordan hun har det, - måske du kan gå med og støtte hende - så kan det være, der er mulighed for at blive lægehenvist til nogle samtaler, og dermed slippe for egenbetaling.

    Men - ellers er en psykolog ret dyr, men det kan hurtigt vise sig at være gode penge at give ud, hvis man vel at mærke finder en, der har forstand på lige præcis det problem, man har og man må gerne forhøre sig hos flere og spørge ind til, om lige netop det problem er noget, behandleren har erfaring i at rådgive omkring.

    Derfor er det vigt at se sig godt om, før man vælger en psykolog - læs f.eks. grundigt vedkommendes hjemmeside grundigt først.

    I øvrigt - hun skal ikke blive "den sexglade" for din skyld - hun skal blive det for sin egen.
Log in eller Registrér for at kommentere.