Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Har ikke haft menstruation i 3 måneder.

Redigeret 24 januar, 2011, 13:15 i PMS og menstruation
hej jeg er en pige på 15 som har haft problemer med underlivet et godt stykke tid.

min sidste menstruation startede den 24. oktober. omkring jul begyndte jeg at få noget svie og hvidt klumpet udflåd og var til lægen som sagde det var noget svamp. jeg fik noget creme og udflåden og svien forsvandt. et par dage efter begyndte jeg at få smerter i underlivet. senere hen begyndte smerterne at brede sig til både lænden og sider(mellem hofter og ribben)
og det har jeg så haft siden. da jeg stoppede med canestenen mod svamp begyndte det dog at blive bedre og smerter var ikke konstante som ellers. var også hos lægen og jeg blev tjekket for klamydia og gonorré men havde ingen af delene og er heller ike gravid.

jeg startede på mine ppiller nytårsaften da jeg begyndte at bløde, det viste sig dog at være en pletblødning men er bare fortsat med pillerne. jeg er nu halvt inden i min ppille fri periode men min mentruation er stadig ikke kommet.
sidst jeg var i seng med min kæreste, begyndte det at svie og var ømt omkring skedeåbningen, så jeg tænkte svampen måske ikke var helt væk.

jeg har kigget rundt her inde for at finde svar på hvad jeg fejler og hvad der passer bedst er PMS. har næsten alle symptomerne.

Kan man have PMS over længere tid? og hvorfor kommer min menstruation ikke?

håber virkelig nogen har det svar jeg søger.

Kommentarer

• Ja, nu ved jeg ikke hvilket svar, du søger, men jeg spørger om det er din læge, der har anbefalet en ung pige på 15 år, hvis menstruation ikke er i orden, at tage p-piller?

Du har åbenbart nogle symptomer på at noget ikke er, som det skal være, og det er i min verden fuldstændig tåbeligt at forsøge at sløre noget sådant med p-piller.

Du bør lægge de p-piller langt, langt væk til der er stillet en korrekt diagnose på, hvad der er i vejen, og til din menstruation er fuldstændig, som den skal være.

Jeg vil foreslå dig at få en henvisning til en gynækolog, der kan foretage en gennemgribende undersøgelse, og det er da bedst at visse symptomer ikke er sløret af p-piller.

Jeg ved godt, at mange læger og gynækologer bare udskriver p-piller til piger/kvinder, der har rod i menstruationen, men jeg finder det generelt ikke smart at uden videre medicinere, når man ikke ved, hvad der er galt. P-piller går jo ind og forhindrer den ægløsning, som jo altså er den, der giver dig menstruation. Det ville da være meget godt at finde ud af, om du overhovedet HAR ægløsning, og hvis ikke hvorfor du ikke har.

Det er dig, der på et eller andet tidspunkt vel sagtens skal have børn, hvorfor det også er dig, der bør fastholde, at du skal undersøges ordenligt og ikke bare spises af med nogle p-piller, der måske/måske ikke kan risikere at gøre en hel del mere skade end gavn.
  • Har du ikke talt med lægen om smerterne i underlivet som har bredt sig til lænden og siderne?????

En urinvejinfektion som blærebetændelse kan sprede sig og blive til nyrebækkenbetændelse hvilket giver smerter de nævnte steder.

Jeg vil som Lotte sige, at det er noget pjat bare at give dig p-piller når din menstruation pludselig blev uregelmæssig/udeblev.
    Tværtimod bør det undersøges hvad årsagen er - og du burde holde dig fra p-piller til din cyklus er som den skal være.

Det ville være noget andet hvis du havde uregelmæssige kraftige blødninger som slet ikke var til at holde styr på, men som jeg forstår det, så har du haft regelmæssig menstruation indtil den så holdt op med at komme...?

Jeg vil give dig ret i at ømheden ved samleje kan skyldes at svampen er vendt tilbage, men det kan jo også være at du har fået en underlivsbetændelse, at der er skedekatar eller det kan være at du simpelthen bare bliver irriteret dernede af hans safter. Endnu en grund til at blive undersøgt.

Ring og bestil en tid hos lægen, og lad vær' at begynde på næste p-pilleperiode.
    Få den henvisning som Lotte siger.
Log in eller Registrér for at kommentere.