Hjem Muskler, led og knogler Knogleskørhed

kalveknæ med smerter.

Redigeret 25 januar, 2011, 08:18 i Knogleskørhed
Jeg er en 16-årig pige med kalveknæ. Det er måske ikke så slemt at se på, men jeg har oveni det, hypermobile led som i øvrigt gør at mine knæ kan gå af led. Det er meget generende for jeg er hele tiden nødt til at passe på at det ikke smutter mens jeg har idræt.
Det generer mig en hel del, det gør ondt, det er ikke pænt og jeg slider mine sko meget skævt, så jeg oveni i dét, også går mærkeligt på fødderne. Tit så vakler jeg, og mister balancen. Tit har jeg også ondt i ryggen, efter en dag. Når jeg har ondt et sted i kroppen, så spænder jeg i kæben, og det gør så igen, at jeg får en hovedpine lige inden sovetid, så jeg hverken får sovet særligt godt eller længe. Det er meget pinefuldt, og den eneste måde jeg kan sidde på en stol, er ved konstant at ændre benstilling fra at gå på kryds til at gå ligeud, til at trække dem bagud.
Specielt om vinteren har jeg meget ondt når jeg går.

Syntes i at jeg burde snakke med min læge om en operation?

Kommentarer

  • Hej ja du har helt klar brug for at få gjort noget ved dit problem , tal med din læge i første omgang hvad der kan gøres for at afhjælpe dine problemer. jeg tænkte en fysioterapuat også kunne hjælpe dig men ryggen og siddestillingerne inden du evt bliver opereret, men det er også din læge der skal henvise dig dertil. Kan du få din mor med til lægen og tale evt operation det er godt at være to afsted til sådan en beslutning. måske er der noget idræt du kan blive fritaget for hvis dine led hopper af . spørg lægen hvor godt der er at løbe feks. med hybermobil . eller andet der belaster dine led. held og lykke hos lægen kærligst
Log in eller Registrér for at kommentere.