Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Meget fedt på Maven??

Redigeret 22 januar, 2011, 17:20 i Åben debat om overvægt
Hej.

jeg er en pige på 18, der har levet sin barndom med ikke at kunne tage på, og har derfor spist meget sukker.
Nu da jeg er blevet ældre, er jeg begyndt at spise mindre slik end dengang. Da jeg var lille kunne jeg spise 2-3 poser slik á 200 g lige efter hinanden, men nu kan jeg kun spise 1.
Inden for det sidste ½ år har jeg taget rigtig meget fedt på, på maven. faktisk så meget at jeg ligner en der er gravid.
Jeg vejer ca 52 kg og er 152 høj, mit bmi er ca 22. Jeg er hverken overvægtig eller undervægtig.
Men da jeg ligner en der er gravid, vil jeg gerne tabe min mave, men hvordan gør jeg?
Jeg prøver at holde mig så langt væk fra slik som muligt, men falder også i engang imellem. jeg bor hjemme og min familie spiser ikke rigtig sund mad, selvom jeg gerne vil.

Nogle der kan give nogle forslag til hvordan jeg taber min mave? Vil gerne i gang nu, så jeg kan være klar til sommeren.

Kommentarer

  • Indstillinger
    du må lave mave gymnastik ---det er noget med at give sig selv mave masage ---arbejde med mave musklerne ---så de bliver stramme ---
    din familie spiser ikke så sundt ---men kan du ikke holde dig til det sundeste defitnes r kommer på borden da du ikke skal tabe dig kan du ikke gå til gumnastik -eller fitnes
  • Indstillinger
    Man kan ikke tabe sig et bestemt sted på kroppen bare fordi det er der man syntes det skal være.
    Ligesom man ikke kan beslutte at det er brysterne der skal blive et halvt kilo større.

    Når det er sagt, så bliver man strammet op af muskler selvom de ligger inde bag ved fedtlaget.

    Hvis du virkelig mener at du ser gravid ud, så syntes jeg du skulle tage en snak med din læge. Af flere grunde.
    Jeg tænker, at det kan være luft på grund af et fordøjelsesproblem eller at det kan være indbildning. Alternativt kan det være det kunne være rart for dig at få en snak om kost og motion så du kan få hjælp til at omlægge til en lidt sundere livsstil uden at det tager overhånd.

    Du siger, at du altid har været tynd. Når du så er begyndt at tage lidt på er det meget naturligt at det ikke fordeler sig ligeligt fra start.

    Du må tale med din familie om om I ikke kan prøve at spise sundere allesammen. I vil allesammen have godt af det. Det er lige så vigtigt at spise sundt når man er normalvægtig som når man er overvægtig.

    Og så vil du bestemt ikke tage skade af at følge sundhedsstyrelsens anbefalinger om motion.
Log in eller Registrér for at kommentere.