Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Skyldes det galdesten

Redigeret 18 maj, 2014, 04:36 i Galdesten
Hej.

Jeg vil høre om der er andre der har haft samme symptomer som mig i forbindelse med galdesten.

Jeg fik konstateret galdesten ved ultralydscanning for 2-3 måneder siden og har også haft en del anfald af varierende styrke. Jeg er nu skrevet op til operation, men jeg lider dagligt af andre maveproblemer som muligvis stammer fra galdestenen, men lægerne er ikke helt sikre. Jeg har problemer med min fordøjelsen, med uro og luft i maven og generelt "dårlig" mave. Det lidt specielle er at det næsten kun kommer når jeg sidder meget oprejst (på f.eks en kontorstol) i flere timer og efter jeg har indtaget et måltid (ofte frokost). De dage hvor jeg ikke arbejder og derfor ikke sidder i den stilling i mange timer har jeg som regel ikke problemer.

Er der andre der har oplevet lignende problemer og er de gået væk i forbindelse med fjernelse af galdesten/galdeblære?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Kære du

    Har selv prøvet nøjagtig det samme, sad på kontorstolen over tid og så blev det værre og jeg havde også mange fordøjelses problemer, faktisk hele tiden. Sov på smertestillende og begyndte, at spise anderledes. Men et helvede var det. Operationen virkede i mit tilfælde ikke, før der var gået 1 år, men det er dog oftest sådan, at en operation virker efter nogle uger.
    Men min rytme og fordøjelse har været helt smadret, for som min veninde siger ( arbejder på opvågningen efter galdestens op. ), så må kroppen ikke være udsat for smerte over for lang tid, idet smertereceptorerne bliver overstimuleret og kan være svære, at styre bagefter. Smertedækning er derfor meget vigtigt og omlægning af kost kan også hjælpe....Men nu er jeg ikke læge
    Held og lykke
    Bettina
  • Indstillinger
    Hej Bettina

    Mange tak for dit svar, det er rart at høre at der er andre der har haft lignende problemer pga galdesten, så er der en chance for at det forsvinder efter operationen.

    Men jeg kunne godt tænke mig at høre om der er andre der har haft galdesten og haft andre maveproblemer end anfald. F.eks fordøjelsesproblemer som luft i maven, oppustethed, uro, etc., og hvis man er blevet opereret om det så har hjulpet?

    Bh.
  • Indstillinger
    Hej der
    Jeg har inden for 3 mdr. blevet opereret 2 gange for galdesten (Kikkert operation).
    Første gang fjernede de galdeblæren og sten. jeg havde det rimeligt det første mdr,men så begyndte smerterne igen at komme, først små anfald,og siden hen kom der store og akutte anfald. Jeg anede ikke mine levende råd da jeg troede at det ikke kunne ske mere.

    Jeg røg akut på hospitalet anden gang igen og fik så konstateret at der var 2 store sten,og det kunne skyldes at de havde gemt sig bag galdeblæren,da den var blevet fjernet... Denne gang var det igen kikkertoperation hvor de ville skubbe stenene ud med ballon, jeg blev klippet i ringmusklen og derpå gik de ind igennem 12 finger tarmen...Nu er der gået en mdr. og jeg fik igen et anfald, og straks tænker man.... Har det ingen ende, prøver at overbevise mig selv om det måske kan være arvæv der driller lidt.... Men hold nu op det er fustrende ... Jeg må nu kontakte min læge igen....
    Efter 2 operation spurgte jeg overlægen om jeg nu kunne være sikker på at der ikke kunne komme flere anfald... Det fik jeg af vide.... Og alligevel nu efter her i nat,tvivler jeg på om dette kan være sandt

    Jeg er blevet sådan nu at jeg tør næsten ikke spise noget mere... Nu kontakter jeg en diatist,jeg vil ikke leve i dette smerte helvede mere.
Log in eller Registrér for at kommentere.