Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Stadig vokseværk?

Redigeret 23 februar, 2012, 10:33 i Åben debat om smerter
Jeg er en pige på 17 år, som STADIG lider af vokseværk, for det meste i benene.
Jeg er ret sikker på at det er vokseværk, da jeg ikke på noget tidspunkt er stoppet med at have det, og jeg bliver ved med at vokse.
Så er mit spørgsmål, om der er nogle af jer der kan give mig nogle gode råd til hvad jeg kan gøre ved det, evt. så smerterne bare bliver en smule mindre. For det er ærligt talt ikke til at holde ud :)

Mvh. Katrine (:

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Katrine :)
    Jeg er 15 år, og jeg har også smerter hele tiden i benene og nu også i armene. Jeg har været til lægen med det og de siger at man ikke kan lindre smerten helt, men man kan tage 1-2 panodiler for at lindre smerten lidt..eller man kan prøve med en Treo :)
  • Indstillinger
    er det vokseværk eller krampe ---for hvis det er krampe kan man tage en pille der hedder kinin ---men tal med apoteket
  • Indstillinger
    Tror du at man kan få nogle Piller på apoteket mod vokseværk smerter..:Selvom lægen sagde at en almindelig panodil hjælper...Fordi panodiler hjælper ikk ved mig :(
  • Indstillinger
    For over 20 år siden var der en, der fortalte mig hendes søn havde smerter fra vokseværk. På sygehuset havde de fundet ud af han manglede, og nu kommer det svære. jeg mener det var noget med calcium/magnesium.

    Jeg tør ikke sige om jeg husker rigtigt, men det var nogle mineraler, det drejede sig om.

    Muskler generelt: A,D,E,B,B6, folinsyre,B12 vitamin, kalk, magnesium,mangan,selen.

    Akupunktur ville måske også kunne hjælpe på smerterne.
  • Indstillinger
    Hej
    'Vokseværk' kan skyldes allergi, er der måske noget du ikke tåler? Hav tanken i baghovedet hvis andet ikke hjælper. God bedring Helle8
  • Indstillinger
    Hej Persille og Helle :)
    Tak for jeres svar..jeg har ogs overvejet, det med vitaminer da jeg ikke får særlig mange af dem jeg skal bruge :( Og det med allergi kunne også være en mulighed, ved du (Helle8) Om man kan få det tjekket hos lægen? :)
    K.H. Frederik1
  • Indstillinger
    Hej igen

    Umiddelbart véd jeg ikke om det er noget lægen ’vil /kan’ konstatere med mindre det er en specifik mistanke, eller du får henvisning til en priktest.
    Ellers er en biopat mit bud på en der kan hjælpe med svar på dit spørgsmål.
    Mvh. Helle8
  • Indstillinger
    Jeg vil nok skrive til eller ringe til lægen så :) tak :) Biopat?? :)
    K.H Frederik1
  • Indstillinger
    Hej igen

    Godt. En priktest viser om du har allergi, men du kan godt have en intolerance som giver problemer uden det vises. Se evt. immunogastros hjemmeside.
    En biopat kan hjælpe med at finde og rette ubalancer i kroppen, vitamin og mineral- mangler, som kan være årsag til dit problem. Måske også en evt. allergi og hvem véd måske andet? Nogle helsekost butikker har ind imellem en biopat på besøg som man kan få en tid hos. Mvh. Helle8
  • Indstillinger
    Ahhh nu forstår jeg :) Mange tak Helle8..Du har været til stor hjælp!! :D
Log in eller Registrér for at kommentere.