Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Han har ingen sexlyst :(

Redigeret 18 januar, 2011, 15:49 i Åben debat om sex
Hej alle.

Min kæreste og jeg har været sammen lidt over 3 år og vi har næsten intet sexliv.
Jeg forstår det ikke. Vi er begge 22, unge og sprudlende af energi. Vi elsker hinanden meget højt, og når vi endelig har sex, er det fantatisk.
Men mit sex behov er væstenlig større end hans.
Han kan klare sig med et par gange om måneden. Vi har snakket meget om emnet, og vi kommunikere rigtig godt sammen og er altid enige om at der skal ske noget mere. Men det bliver desværre altid bare ved snakken.
Jeg er en alm. pæn pige. træner og spiser sundt, så det er ikke fordi han synes jeg er utiltrækkende. Det ved jeg. Han kan blive vældig tændt på mig. Han kommer tit hen derhjemme og hiver mig ind til sig og kysser mig og giver mig et kærlig klap i numsen.

Men det er som om han bare ikke gider at have sex. Han ved, at han bare skal sige til så står jeg på spring, men tænker om det måske er problemet? At han ikke blive udfordret nok, når jeg altid "ligger klar på et sølvfad".?
Vi slog op på et tidspunkt, i midten af vores forhold ca. og der så vi hinandden, og vi var som nyforelskede. Vi rørte ved hinanden hele tiden, nussede og havde konstant sex, når vi sås.
Der kan jeg huske han nævnte, at tanken om en anden skulle have mig, kunne han ikke bære.
Hjælp mig. Jeg er i vildrede og ved ikke hvad jeg skal gøre.
Jeg har selv lagt mange mange gange op til sex, men når jeg blev afvist x antal gange, holdte jeg op, fordi det gjorde jo ondt at blive afvist, næsten hver gang, især hvis man havde gjort lidt ud af det.
Han river den af, ret tit, og siger han også selv han gør. "Det er jo nemmere" Og jeg kan ikke lade hver med at blive ked, når han hellere vil rive den af, end at have sex med mig.

Er det mig der skal lægge noget mere op og starte, eller er det ham?
Nu er det som om at ingen af os rigtig lægger op.
Det er næsten som om vi slet ikke kan finde ud af, at starte mere. Forspil er altid det samme, men sex'en er fantastisk.
Er det mig den er gal med, eller burde man ikke have lyst til hinanden alle steder når man 22??
Han vil heller ikke kysse og kramme offentligt. fair nok at man ikke skal æde hinanden foran en hel menneskesamling, det vil jeg heller ikke, men jeg ville ønske at han ville vise, at han elsker mig og er stolt af at havde mig med nogle steder. Jeg mangler MEGET bekræftelse fra ham, og synes efterhånden det har stået på så længe nu, at det ødelægger min selvtillid.
hjælp mig en eller anden.
Skytten.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det kan godt være, at mit svar er helt hen i vejret...

    Jeg fik bare den intuitive indskydelse at foreslå Jer at læse bogen 'Kærlighedens 5 sprog' af Gary Chapman. Den har intet med seksualitet at gøre men danner grundlag for samtaler omkring, hvad der skal til for, at man føler sig elsket og hvad man kan gøre for, at den anden føler sig elsket.
    Det lyder ikke som om, at det er kærligheden, der er problemet i Jeres forhold men måske kan I ved at læse denne bog få mere forståelse for nogle skjulte følelser eller konflikter i Jer selv eller i forhold til hinanden.

    KH Helene
  • Indstillinger
    Bogen lyder som en god ide at læse, tror jeg vil se om jeg kan finde den.

    Har selv lidt samme problem, jeg "orker" heller ikke så tit sex. Min kæreste ligger også "klar på et sølvfad" og måske der problemet er. Fordi det irriterer også mig selv at jeg ikke er total sexglad og kan jo få som det lyster, men har selv tænkt en del over hvorfor det kan skyldes. Det kan også være at det er "kedelig sex", eftersom vi havde sex ude på et badeværelse til en fest engang og det tændte helt vildt. Men som du selv er inde på, er det måske "jagten" der er for nem.

    Du er ihvertfald ikke den eneste med problemet :)
  • Indstillinger
    du skulle prøve at være lidt mere afdæmpet ---lidt kold og afvisende ---du nærmest æder ham---lad ham få chancen at lægge op til dig ---
    hvis i mener det skal være jer 2 --skulle i måske gå i terapi sammen ---
    for når i har problemer nu i er så unge --tror jeg ikke det løser sig når i bliver ældre --tvært imod ---
  • Indstillinger
    Jeg kender det jo med omvendt fortegn fra tidligere forhold, hvor jeg havde meget mindre lyst til sex end min partner. Det blev rigtigt svært at have almindelig fysisk kontakt i dagligdagen og endda svært bare at have en hyggestund, for ville han så tage det som et oplæg eller en anledning til at dyrke sex. Jeg nåede heller aldrig at samle 'appetit', for jeg følte, at jeg blev tvangsfodret, inden jeg nåede at blive sulten.

    Alt kom til at handle om sex på den måde, for det var i mine tanker hele tiden, fordi jeg vidste, at han ønskede og forventede det. At vide, at han altid havde lyst medførte et konstant udtalt og uudtalt pres, hvilket gav mig endnu mindre lyst. Det kom til at føles som om, jeg svigtede, hvis jeg ikke stod til rådighed og dækkede hans behov.

    Jeg kan jo ikke vide, om din kæreste har det på tilsvarende måde. For mig ville det nok have hjulpet, hvis fokus helt var blevet fjernet fra sex ialtfald i en periode. Det ville have hjulpet meget, hvis jeg havde fået mine behov for nærhed, nærvær og sammenhold, glæde og sjov opfyldt uden, at det hele tiden lå i luften, at det måtte munde ud i sex.

    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    Nu er det at man træner, spiser sundt og er en pæn pige ikke nødvendigvis det der skal til for at en kæreste tænder på en og får større sexlyst.
    Knap så smukke mennesker kan sagtens have et fantastisk sexliv.

    Du må prøve at tage en snak mere med din kæreste om det, og spørge ham lige ud om han bliver intimideret af at du så tydeligt udtrykker at du vil have sex.
    Hele tiden at sige nej er nok lige så frustrerende for ham som det er for dig at få nej...
    Og lad ham komme på banen med forslag til hvad I kan gøre for at han har lyst til sex.

    Men det lyder sådan set bare som om, at han generelt har en lav sexlyst, eftersom han er ganske glimrende tilfreds med (og især det at han mener det er nemmere) at onanere i stedet for at have sex med dig...

    Det er der ikke noget at gøre ved. Sådan er han. Ligesom du er som du er. Men det kan naturligvis godt være at I kan finde en løsning som får ham til at have mere lyst til at have sex.

    Og så må du jo igang med at få et stimulerende sexliv med dig selv. Køb noget sexlegetøj.
    Når/hvis du bliver mindre trængende og derved stiller færre krav til ham kan det være at hans lyst spirer.
  • Indstillinger
    Hej det er da klart når han onanere så meget med sig selv , så daler lysten også til at have samleje med dig. er han fustreret over noget. for der er mænd der hele tiden hiver den af på sig selv når de er kede af livet på en måde. måske trænger han til hjælp. hos en sexolog eller psykolog. hvis i har en travlt hverdag kan sexlysten også falde. men du må prøve om du kan tale en fornuftig samtale med ham . om hvad der sker med hans følser om han bliver bange for at være sammen med dig når i elsker. eller du overskrider nogle grænser han har , så du ikke tror at det er dig der er forkert . og du mister din selvværd. men at han gør det fordi det er ham selv der har nogle problemer med at være i tæt kontakt . håber det bedste for dig og jer
  • Indstillinger
    Mange tak til jer alle for de svar der indtil nu er kommet. Det har helt sikkert givet mig et lidt andet syn, og sat nogle tanker i gang. :)
    Jeg håber at nogle af rådene virker. :)

    Jesper84: Tusinde tak - det var rigtig rart at hører det fra jeres side af. :)
Log in eller Registrér for at kommentere.