Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvad spiser anoreksi ramte personer?

Redigeret 8 december, 2016, 05:12 i Anoreksi

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Kristina.

    Det er da altså ikke noget entydigt svar på, da enhver anorektiker er forskellig.

    Jeg syntes, at du skal skrive din e-mailadresse, så folk kan skrive til dig på den hvis de vil hjælpe dig med din opgave.

    Det foreslår jeg, fordi at man, når man har en spiseforstyrrelse, har tendens til at konkurrere med og lade sig inspirere af andre man læser om, så man kan fastholde sig i sydommen og prøve at tabe sig endnu mere.

    Det vil sige, at hvis én skriver hvad hun/han spiser på en dag, så kan andre med sygdommen som spiser mere om dagen, blive rigtig vrede på sig selv over at de spiser mere end den de læser om, og prøve at komme ned på det samme som den anden.

    Man er meget syg når man har anoreksi.
  • Indstillinger
    ...Kan godt huske hvordan jeg spiste:
    istarten var det alt,men meget,meget lidt-spiste kun lidt ved frokosttid½ æble eller pære-hvis jeg var utilpas lidt mere, og så lidt til aften, det var tit lidt nudler med soja på,el.lidt suppe

    -drak en danskvand før jeg gik iseng for, at føle mig lidt fyldt:-(

    -tog jernmikstur hver morgen(besvimede en gang på vej ned af trappen i starten jeg havde det,og det skete heller ikke siden!)tog kalkpiller,og D-vitaminer,og vitaminpiller(for gravide)

    -og tyggede sukkerfrit tyggegummi, og gik mange ture 3 rigtig lange om gangen havde en hund dengang....drak sommetider proteinshakes fordi jeg vidste, at det fik jeg for lidt protein-var udemærket klar over hvad jeg udsatte mig selv for dengang!...mit normale forhold til mad er først kommet efter jeg flyttede hjemme fra,specielt efter jeg fik kæreste på!....han var dygtig til, at lave mad, og fik smag for det igen gennem ham

    -idag tænker jeg ikke så meget over hvad jeg spiser,sørger for, at have sunde ting stående,spiser tit aftensmad ovre hos min mor,og får rester med,når jeg er alene skal det helst gå hurtigt,så jeg bruger ikke meget tid i køkkenet...

    holder mig til, at træne 2-3 gange ugentligt max

    havde anoreksi i 8 år, og respekterer min krop nu, og lader den ikke lide overlast mere-den har lidt nok de år!:-(

    heldigvis er jeg ikke steril!...den måde jeg levede på kunne have ført til det, men heldigvis fik jeg min menstration tilbage da.jeg kom op på 54,det var den vægt psykiaterne satte som mit minimum

    idag er den ca.56-vejer mig sjælendt-hader vægte!
  • Indstillinger
    kan jeg godt mærke en trang igang imellem, når jeg er inde i en dårlig periode, at der fx.er sket noget ulykkeligt, at jeg får trangen, men da jeg ved hvor skadeligt det er,og hvor mange år det tog, at slippe ud tager jeg mig i det

    har en dagbog hvor jeg skriver de tanker ned i de perioder, og vender dem til sunde tanker,og finder specielt meget inspiration i stærke kvinder,der står ved hvem de er-de inspirerer mig til ikke, at gå tilbage, men frem!!!:-)
  • Indstillinger
    Hej.

    Det er selvfølgelig meget forskelligt fra person til person, men jeg kan da godt sige hvad jeg spiser. (;
    Det skal lige siges, at mange med anoreksi, har en hård kostplan for hvad de må spise i løbet af dagen, og det har jeg også.

    Jeg går stadig i folkskolen og er i voksealderen, så jeg passer også på med, slet ikke at få noget, men jeg ved stadig at jeg spiser for lidt.

    En normal hverdag - Hvor jeg er i skole - ville jeg nok springe morgenmaden over, og så spiser jeg tit først noget ved 15-Tiden. Men det er et lille stykke frugt vi snakker om, og så prøver jeg på at spise så lidt af aftensmaden som muligt.

    Håber du kunne bruge det til noget :-)... Ved godt beskeden måske er lidt sent på den, men... ;D
  • Indstillinger
    Hej jeg har projekt uge om anoreksi og jeg vil gerne vide, hvordan anoreksiramte personer har det med sin krop og, hvordan du har angående deres sygdom?
  • Indstillinger
    Hej!

    Altså da jeg havde anoreksi lød min kostplan sådan:

    Kl. 15: Et æble eller lignende.

    Kl. 19: Spis så lidt af aftensmaden som muligt.

    Oven i det, så en masse motion, vand og the.
  • Indstillinger
    Hej.
    Jeg er ved at skrive srp, og har fået til opgave at sammenligne hvad en med anoreksi spiser i forhold til en gennemsnitlig dansker, men har svært ved at finde ud af hvad en med anoreksi præcis spiser, altså hvilket mad.
    Håber i har lyst til at hjælpe!
Log in eller Registrér for at kommentere.