Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Muscus Fishing Syndrome

Redigeret 16 januar, 2011, 17:38 i Åben debat om øjne
Hej Netdoktor

Jeg har en søn på 13 år, som har problemer med meget tør hud omkring øjenene og slim i selve øjet som han piller ud mange gange om dagen. Slimen lægger sig i små tråde i øjenlågene og ind over øjet og generer ham meget.
Vi har været til øjenlæge som gav ham Spersadex i 14 dage, og Opatanol og Oculas øjendråber efter behov. Vi har også brugt en del forskellige cremer til den tørre hud omkring øjene, men det har ikke hjulpet.

Øjenlægen var sikker på at det er “Mucous Fishing Syndrome” min søn har problemer med. Han er testet allergisk over for Hest, Hund og Kat, og har også noget eksem.

Øjenlægen mente vi skulle til en allergi læge, og jeg har skrevet til en, men de har 1 md. ventetid. De kendte heller ikke til “Mucous Fishing Syndrome”, men mente de måske kunne hjælpe med nogle øjendråber. Jeg er så blevet i tvivl om hvilken læge det er vi skal til?

Jeg har været rundt på en del engelske hjemmesider, og læst at man kan døje længe med det, men jeg har ikke fundet ud af hvad man kan gøre ved problemet?

Håber i kan hjælpe.

Mvh Dis2000
Log in eller Registrér for at kommentere.