Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

det gør ondt

Redigeret 26 januar, 2011, 14:39 i Kvindelige sexproblemer
hej :)
- jeg håber i kan hjælpe..
har to spørgsmål.

1. jeg vil utrolig gerne have sex med min kæreste, vi har været sammen i nu 2 år, men problemet er bare at det gør så utolig ondt på mig når han skal op i "mig"? hvad kan grunden være?

2. hvor lang tid kan en sædcelle leve? altså hvis nu der kommer noget på et lagen eller noget?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hejsa :)

    Du skal tage til lægen og fortælle at du har svært ved at gennemføre samleje på grund af smerter, så du kan blive undersøgt.

    Jeg kan ikke huske hvad lidelserne hedder, men der findes lidelser som gør at man i højere eller mindre grad ikke kan indføre noget i skeden uden smerte.

    Det hedder sig at sædceller kan overleve et par timer, og ved de helt rigtige forhold op til seks timer.
    MEN de svækkes, og vil derfor næppe kunne bevæge sig op gennem kvindens skede og livmoder og befrugte et æg såfremt man skulle få dem gnubbet omkring kønsdelen efter så lang tid.

    Hvis manden får udløsning i kvinden, kan sædcellerne overleve ca. fem til seks døgn.
    Fra kvinden har ægløsning kan ægget befrugtes i ca. et døgn.
    Det vil sige, at det er samleje fem til seks døgn FØR ægsløsning og et døgn efter ægløsning der kan føre til graviditet.
    Man skal dog huske på, at det er svært at vurdere hvornår ægløsningen indtræffer, så det er uhensigtsmæssigt at dyrke sex uden beskyttelse selvom man mener at være uden for de døgn.
  • Indstillinger
    Hvis du alligevel frygter at være blevet gravid,så skyl dig med saltvand.Måske gør din kæreste ikke nok ud af forspillet siden det gør ondt,eller også er du for ung endnu.Hilsen Anisco1.
  • Indstillinger
    hej hvis du ikke er våd nok med forspil og intim berøring på de steder på kroppen du tænder kommer der ikke væske nok i skeden og det gør ondt at presse penis igennem . også hvis du er bange for at det skal gøre ondt , kan du ikke slappe nok af og du spænder i skeden og bækken , så er det også umulig at få penis ind uden det gør ondt. du kan godt blive set af en gynækolog om du skulle være mere snæver . men du er stadig ung , hvor man godt kan være lidt stram. kender i hinandes krop med og uden tøj bliv fortrolig med hinanden ved berøring og prøv at have tillid til din kærste og lær dig at slappe af når du er sammen med ham nøgen. og hsal til at have samleje. hvis du mærker det det gør ondt så stop og bare have intim berøring. måske kan i sammem finde en mindre dildo der ikke er så tyk så i sammen kan bruge den til dig og du kan stimulere ham. køb noget glide crem på apoteket. held og lykke
Log in eller Registrér for at kommentere.