Hjem Tænder og mund Åben debat om tænder og mund

Sygeforsikring "danmark" - er det for sent nu?

Hej,

Jeg er lige påbegyndt en rodbehandling hos en tandlæge og regningen lyder på 3785kr. På regningen står der også, at tilskuddet til behandlingen fra Sygefors. Danmark ville have været på 1130 kr., hvis jeg var medlem, men det er jeg ikke.
Så, jeg overvejer at melde mig ind nu, men jeg ved ikke om de vil give mig tilskud når jeg igang med en behandling pt.? Nogen der ved noget om det?

Kommentarer

  • Nej de yder ikke tilskud, før du er blevet godkendt af sygeforsikringen. Det betyder, at man ikke kan blive medlem, hvis man har f.eks. kroniske sygdomme og et stort medicinforbrug.
    Men du kan da læse om vilkårene for optagelse på deres hjemmeside.
  • Jeg skal have spurgt min tandlæge, hvem han anbefaler, inden han stopper. Jeg gav knapt 2000 kr for en rodbehandling. Er det to år siden, det tror jeg.


    Det kan vist betale sig. Det er jo nogle horrible priser, der tages. Jeg kender en, der har været i Polen og fået ordnet alle sine tænder. Til hans fulde tilfredshed. Klinikken var meget mere moderne end her i landet og det var meget billigere. Også selv om turen gik til Polen
  • Hej persille --det må du fortælle os om det lykkes for dig ---men jeg tror ikke de tager dig ind i deres system --så længe du er i behandling --man skal være helt rask---og er der ikke noget med ens alder ---for at blive optaget

    da jeg var yngre ville jeg ind ..men de ville ikke have mig --fordi jeg havde en iriteret tyktarm som jeg fik medicin for---
  • Åh, jeg er skam ikke medlem. De ville ikke have mig på grund af blodtrykket.
    Derfor er jeg glad for min tandlæge ikke er dyr. Og han er dygtig, skønt noget hård, hmm. Nå, men jeg er ikke sart.

    Jeg mente, det kunne betale sig at få min tandlæge til at anbefale en, inden han holder op. Jeg regner jo med at blive en, to, tre hundrede år.
  • HEJ PERSILLE ---DET JEG SKREV TIL DIG --SKULLE VÆRE TIL QUINTESS----UNDSKYLD
  • Alt forladt. det er da bare hyggeligt med lidt snak.
Log in eller Registrér for at kommentere.