Double op penis problemer
Hej er en dreng med 2 problemer med min penis.
Jeg synes det er meget pinligt, men jeg siger som det er.
Jeg tror jeg har en sexsygdom. Fordi min penis har mange prikker over det hele. På tesktiklerne, og nær penis-hovedet. Ved ikke hvad jeg skal gøre med det.
Og det andet er at den er krummer rigtig meget. Den krummer nedad. Og det er rigtig meget, jeg har ingen anelse om hvad jeg skal gøre.
Jeg tør ikke rigtig at sige det til mine forældre. Så jeg tænkte det må være bedre at starte her. plz hjælp mig..
Mange hilsner den forvirret dreng
Jeg synes det er meget pinligt, men jeg siger som det er.
Jeg tror jeg har en sexsygdom. Fordi min penis har mange prikker over det hele. På tesktiklerne, og nær penis-hovedet. Ved ikke hvad jeg skal gøre med det.
Og det andet er at den er krummer rigtig meget. Den krummer nedad. Og det er rigtig meget, jeg har ingen anelse om hvad jeg skal gøre.
Jeg tør ikke rigtig at sige det til mine forældre. Så jeg tænkte det må være bedre at starte her. plz hjælp mig..
Mange hilsner den forvirret dreng
Kommentarer
Du har helt ret, det er ikke en sexsygdom når du ikke har haft sex.
Jeg er så godt som sikker på, at de knopper du beskriver er talgknopper og/eller tydelige hårsække.
Du er desværre ikke den første dreng der har skrevet herinde angående dem, og det gør mig lidt ked af det at I ikke lærer i skolen at I får sådan nogle, så i undgår at bekymre jer.
Det er HELT normalt at få sådan nogle når man kommer i puberteten, og alle mænd har i større eller mindre grad "knopper" eller "nubret hud" på penis og pung. De kan se ud på forskellige måder.
På den her side kan du se nogle af de forskellige uskadelige hudvariationer der kan komme på penis:
http://www.psykeogsex.dk/talgknop01.htm
Er det sådan nogle du har?
Prøv også at læse om talgknopper og tydelige hårsække på penis og grunden til at de er der et stykke nede på denne side:
http://www.sundhedslex.dk/talgknopper-2.htm
Og så til at din penis krummer.
Det er ikke særlig mange peniser der er helt lige. Men nogle krummer så meget at man ved en lille operation får afhjulpet det.
Derfor skal du tage et smut til lægen. Samtidig kan du så lige blive sikker på det med din knopper så du ikke bekymrer dig over dem.
Jeg ved godt, at du syntes det er pinligt, men du må huske på, at lægen har set sindsygt mange tissemænd i alle aldre lige fra babyer til gamle mænd, og jeg kan garantere dig, at lægen ikke tænker videre over at tale om tissemænd end over at tale om ondt i maven.
Før du kommer til lægen skal du tage nogle billeder af din penis mens den er stiv, fx. med din mobiltelefon, sådan at lægen kan se hvor meget den krummer.
Og igen; lægen tænker ikke meget mere over at se en stiv penis end over at se en skæv finger, så det er ikke pinligt.
Når alt det er sagt, så skal du gå ind og tale med din far eller mor nu.
Du skal ikke gå med det her alene
At du fortæller det betyder ikke at du skal vise dem din penis.
Du skal sige det fordi du ikke skal gå alene og være bekymret, og så de kan ringe og få en tid hos lægen til dig og tage med dig derhen (de behøver ikke gå med ind til lægen) - og hvis lægen vurderer at du skal have den der lille operation, så skal de jo også støtte dig og de skal have at vide af lægen hvem I skal kontakte og sådan noget. Og hvis nu der er lang ventetid på hospitalet skal de hjælpe dig med at finde en privatklinik (frit sygehusvalg). Du kan godt se at det her er alt for meget for dig selv at gå med, ikke?
Du kan godt starte med at sige at du syntes det er pinligt at sige det du nu vil sige, men at du gerne vil til lægen fordi din tissemand er skæv, og du ikke ved om den skal opereres.
Jeg kan love dig, at du vil være lettet bagefter.
Skriv lige når du har talt med dem!!! Og se nu at gøre det med det samme.
Og tusind tak fro hjælpen
Har du fået talt med dine forældre?
Men det er kun nogen gange at jeg tisser glasskår. For det meste når jeg holder mig i længere tid ?