Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Muskelsammentrækning i højre side af ryggen

Redigeret 19 maj, 2011, 04:40 i Rygsmerter
Hej derude :)

Jeg skriver her fordi jeg i længere tid har haft et problem med højre side af ryggen.
Musklerne mellem 5;8. ryghvirvel og højre skulderblad har trukket sig så kraftigt sammen, at man nu kan se en "knold" på min ryg i den ene side.
Det gør ekstremt ondt og jeg får til tider kvalme af smerten.
Jeg har prøvet af være ved en kiropraktor, som "knækkede" min ryg, hvilket hjalp i en uges tid før det kom igen.

Jeg styrketræner dagligt og gør intet forkert der. Problemet eksisterede også før jeg begyndte at træne, men er ikke blevet bedre siden.

Jeg har lige lånt den anonyme gut her til at illustrere hvor problemet sidder:
http://oi54.tinypic.com/2ziplcn.jpg

- Stil gerne massevis af spørgsmål for at belyse problemet.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej måske skulle du gå til læge med det og få en tid ved en fysioteraput der kan give dig behandlinger og vise dig hvordan du skal behandle din dårlige ryg . Hvis der skal anden behandling til henviser de dig vidre til lægen . held og lykke
  • Indstillinger
    Hej
    Ved godt det er ved at være en gammel tråd - men jeg har smerter nøjagtig samme sted bare i venstre side.... Har dog ingen slemme muskelspændinger men det føles som om jeg bliver trykket ind i ryggen med noget hårdt. Smerten breder sig nogle gange til en større del af skulderområdet og især bevæger den sig til hele ribbensområdet , lænd, hofte og endda lidt om i maven. Er selvfølgelig nysgerrig for om du har fundet en løsning på dit problem og om det har "bredt" sig som tilfældet er hos mig.

    Skal lige tilføjes at jeg er MR - scannet og har fået en knoglescintigrafi som begge er fine..... En meget kompetent fysioterapeut siger mine stabiliserende muskler omkring hele venstre skulder er svundet ind og at det sandsynligvis er årsag til smerterne....?!?! Er i gang med et laaaangt genoptræningsforløb - endnu uden effekt....
Log in eller Registrér for at kommentere.