Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Min samlever er doven

Redigeret 11 marts, 2012, 04:11 i Samliv
HEj
Jeg har nogle store problemer med min kæreste,
vi har nu boet sammen i et 1,5 år, vi har begge fuld tids job,
og arbejder for det samme firma, så vi ses og gør det samme på jobbet,
dette er dog ikke noget problem, men på hjemmebanen er der store problemer efter min mening, hun gør ikke noget der hjemme, jeg ryder op, laver mad, passer vores katte, vasker tøj og gør vores 1plans hus i stand ude og inde, plus at hun ikke få de ting gjord der er vigtige, fx. skal der ringes til nogle, sendes et brev eller betales en regning, så tager det uger inden hun få det gjordt, og det vil sige jeg skal opføre mig lidt som om hun er et barn ved at blive ved med at minde hende om det hmmm...
Har snakket med hende om det og så gør hun noget 1 dag, og så tilbage til at brokke sig over at hun er træt eller ser tv uden der sker noget.. Jeg har også prøvet at lave en plan sammen med hende om hvornår ting skal gøres osv. hjælper bare ikke når det kun er mig der gør det... Har også prøvet at gå med til at hvis hun bare kan søger for at vaske tøj og ligge det på plads så skal jeg nok tage hånd om resten, men det bliver bare ikke til for hende..

Jeg har tænkt på at vi skal prøve at flytte fra hinannde så hun kan se forskellen på hendes og mit liv, og måske når hun ser at alt er rent og fint hos mig, osv vil hun måske indse, hvad det er jeg mener, elsker hende så højt, men kan ikke leve i et liv hvor der ikke er en smule ordning på ting.. De fleste af mine venner griner lidt af mig, da deres koner gør alt der hjemme og jeg ikke lige kan tage ud da der er meget jeg skal gøre her hjemme...
Elsker at gøre min kone glad men ikke på denne måde, syndes man skal deles om de ting der skal gøres.


håber at få nogle gode råd
på forhånd tak..

Jan 27år

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Jan!
    Du skal da droppe hende og gifte dig med mig. Jeg har en luddoven mand, og bytter gerne!
  • Indstillinger
    haha ja det er en mulighed.
    Du kan også lade det ting ligge som skal ordnes så kan hun se hvor meget du knokler for at holde huset rent, doven den af som hun gør i 14 dages tid eller en måned. Det vil måske få hende til at vågne op.
  • Indstillinger
    Nu er det over et år siden, Jan stillede sit spørgsmål. Han fik den gang ingen svar, og har da også siden valgt at blive slettet igen.

    Så han får da ingen glæde af eventuelle råd. Har da forhåbentligt også fundet en løsning på sit problem.
Log in eller Registrér for at kommentere.