Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

angst hvad kan jeg gøre

Redigeret 15 januar, 2011, 10:21 i Angst
Hejsa jeg er en fyr på 37år som lider af panik angst,jeg sveder meget i mine hænder og fødder hele tiden,og vist jeg skal til noget koncert eller til en fest så begynder mine lægmuskler at ryste helt vild,så jeg slet ikke kan styre mine ben,og så begynder jeg at stamme så alle tror jeg er skide fuld,er der nogen der kan hjælpe mig eller har det på samme måde.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej ja jeg har også fået det pludslig. du skal kontakte din læge , da det kan være tegn på andre sygdomme , som feks, depression. jeg har fået Alopam for at tage anfaldene , da de er meget kraftige. måske skal du også have medicin når det kommer så tit for dig at det belaster dig. jo hurtigere du kommer i behandling . jo før kan du komme af med det igen. man kan også komme i terapi og tale om sin angst. du kan også læse under alt om sygdomme på netdoktor under A i alfabeter der står en del om det. god bedring
  • Indstillinger
    Jamen har du også sådan at du sveder meget og dine ben ryster meget da,jeg får noget medicin af lægen,der hedder lyrica,men jeg synes ikke rigtigt at de hjælper,og det med at snakke med en psykolog,det har jeg prøvet det fik jeg ikke ret meget ud af
  • Indstillinger
    Hej Ja jeg ryster i hele kroppen og bliver helt stiv i musklerne . sveder kraftig. og hovedet føles som det er ved at springes, bliver helt forviret og vil løbe til et andet rum . men kan næsten ikke gå lige efter. Hvis dine piller ikke virker må du igen tale med lægen og få noget andet, spørg hos lægen om du kan blive henvist til en psykriater de har mere forstand på angst medicin en egen læge, de arbejder også anderledes end en psykolog. måske er det pillerne der skal hjælpe dig i første omgang. derefter skal du rådgives hvordan du kan undgå at anfaldene kommer , så ofte og hvad du skal gøre når de er der og bag efter. du kan ringe til din læge i morgen og tale med ham / hende 8 - 9 plejer der at være telefontid. prøv det . held og lykke
  • Indstillinger
    Hej jamen jeg skal til læge igen mandag,men hjalp alopam dig så og hvad så nu er anfaldene helt væk,eller hvad får du nu
  • Indstillinger
    Hej ja du må tale med din læge . Ja min Alopam beroliger mig når jeg er urolig . og jeg har ikke haft angst nu. men skal have talt med min samtale kontaktperson . hvorfor jeg bliver angst . medicin alene er ikke nok, for der er en grund til man reagere på tingene, eller menneskerne man er sammen med. Det kan være noget man har oplevet engang tidlig i sit liv. eller noget man gang på gang har oplevet. som kroppen og hjernen bliver bange for. som i mit tilfælde siger lægen , det er min sygdom der er forbundet med meget angst til mange ting. men jeg har fået terapi og er ikke bange for mennesker mere. og får medicin til at holde agsten væk. det er dejlig når angsten holder op. Efexer depot tager også angsten så man kan have et normalt liv, men det tager man på i vægt af. håber du får noget der virker på dig. kærligst
Log in eller Registrér for at kommentere.