Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Paredontose - hvordan bliver man den kvit?

Jeg er 39 og har fremskreden paredontose. Trods diverse forsøg på renholdelse af mine tænder, har min udmærkede tandlæge nu anbefalet, at jeg får en paredontosebehandling, hvor jeg bedøves og renses i bund samtidig med, at jeg udsættes for en bredspektret pencillinkur. Ikke sjovt. Da det nu er alvor, savner jeg desperat lidt råd til, hvilke behandlingsmuligheder, der i grunden findes.

Er nogle af jer, der kan anbefale en behandling?

Nogle tandlæger lover at de med smertefri laserbehandling helt kan kurere paredontose. Det lyder næsten for godt til at være sandt?

Alle erfaringer modtages med kyshånd? Også henvisninger til tandlæger, der ikke koster en bondegård og har cv'et i orden.

På forhånd tak
Den pare-ramte

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej min tandlæge gør det samme som din nuværende tandlæge . min renser op under tandkødet hver 3 mdr. skulle også skylle med klorhexidin mundskyl i et par uger det skulle også hjælpe. Har du ikke fået at vide at pardentose er arveligt fra familie til familie . det har ikke noget at gøre om hvor godt man børster sine tænder. men i nogle tilfæller stopper sygdomen ved en meget stærk pencilinkur. jeg har ikke fået noget at vide om laiser behandling. god bedring
  • Indstillinger
    Tak. Jeg kunne godt tænke mig at høre fra en, der havde erfaring med laserbehandling...
  • Indstillinger
    Hej pare-ramte

    Jeg har tidligere haft samme problem som det du beskriver.

    Jeg har de sidst 8-9måneder spist 2 kosttilskud fra Wolle, det ene hedder 1715 og det andet 843, det er kapsler og tableter, nu er jeg langsomt begyndt at gå ned i dosis, og det hele er stadig fint.

    Jeg var til tandlæge i sidste uge for at få renset tænder, hvilket jeg gør ca. hver 4 måned.

    Min tandlæge var imponeret over hvilken forandring der er sket med mine tænder.

    Mange hilsner tidligere pararamt
  • Indstillinger
    Tak for rådet om kosttilskud! Det vil jeg overveje.
  • Indstillinger
    Hej Pare-ramte

    Jeg forsøgte på Wolles hjemmeside og kunne ikke finde kosttilskud 1715.
    Hvordan er du blevet rådet til at afhjælpe parandontose problem med
    de 2 kosttilskud??

    Med venlig hilsen

    Annepede6
  • Indstillinger
    Kære Annepede
    Det var et råd jeg fik af en på debatten. Jeg ved ikke mere om det og har ikke fået undersøgt det nærmere.
    Dbh
    Pararamt39
  • Indstillinger
    Hej jeg har paredontose, har aldrig hørt om læser behandling. Hvad er det for nogen kost tilskud og hvor kan man få det fra? Vil virkelig gerne vide det
Log in eller Registrér for at kommentere.