Træt efter måltider !
Hej.
Jeg aner ikke om det her har noget med ens stofskifte af gøre, men synes det var det som lød nærmest.
Men det seneste stykke tid er jeg blevet ualmindelig træt efter at have spist (Frokost / Aftensmad).
Jeg bliver så udmattet at jeg ikke ved hvad jeg skal gøre af mig selv.
Ligge ned, sidde ned, gå rundt, bliver næsten forvirret af så udmattet jeg bliver. Får også kvalme efter måltiderne.
Er der nogen som ved hvad det kan skyldes ?
Tak på forhånd ..
Vh Max
Jeg aner ikke om det her har noget med ens stofskifte af gøre, men synes det var det som lød nærmest.
Men det seneste stykke tid er jeg blevet ualmindelig træt efter at have spist (Frokost / Aftensmad).
Jeg bliver så udmattet at jeg ikke ved hvad jeg skal gøre af mig selv.
Ligge ned, sidde ned, gå rundt, bliver næsten forvirret af så udmattet jeg bliver. Får også kvalme efter måltiderne.
Er der nogen som ved hvad det kan skyldes ?
Tak på forhånd ..
Vh Max
Kommentarer
Men har dog fornylig hørt at:
Sukker eller kulhydrater gør os døsige og åndsfraværende, hvilket skyldes, at disse fødevarer påvirker dannelsen af serotonin, som er en søvnfremkaldende neurotransmitter. Selv en kop te eller kaffe med sukker vil have den effekt.
Det siges derfor at, hvis du indtager protein samtidig - fx lidt mælk i din te/kaffe - så kan det neutralisere sukkerets søvndyssende effekt.
Så husk lidt protein fx. kød eller fisk til pastaen, lidt tun eller ost på det hvide brød, mælk til kiksen osv. Især til frokost - så kan du måske gemme indtagelsen af de mange kulhydrater til om aftenen, hvor du formentlig alligevel skal i seng og sove snart.
Gode kilder til protein er kød, fisk, æg, sojabønner, bælgplanter og fuldkornsprodukter.
Men måske er du syg, så få lige lægen til at tjekke dig..
Held og lykke!
Jeg tænkte nok at det var noget med det usunde at gøre, men hvordan og hvorledes kunne jeg ikke finde ud af
Tak for det .
Teori og forskning er én ting - praksis og virkelighed opleves ofte (for det enkelte menneske) som noget helt syvende.
men held og lykke alligevel..;oD
kh Tornerose