Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ønsker ny graviditet, efter tre måneder.

Redigeret 12 januar, 2011, 08:39 i Snart gravid
Hej.


Vi er så heldige, at vi blev forældre til en fantastisk dejlig og nem dreng, sidst i september 2010.
Det hele har været en fantastisk oplevelse og vi ønsker nu, uden ´´hast´´ at blive gravide med nr.2...

MEN:

Er dét muligt, nu jeg stadig ammer fuld tid og jeg har endnu ikke fået min menstruation ??

- Jeg havde i sidste uge, den æggehvide lign. type udflåd, som igen forsvandt efter ca. to dage. Dette mindes jeg fra min sidste graviditet, i undfangelses perioden - Så kan jeg have haft ægløsning i den periode ??



På forhånd tak, i håb om svar !! :)
Venligst Mark1001

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jo, det er muligt at blive gravid, selv om man ammer, men det er ikke helt så "nemt". Min daværende læge fortalte mig en gang, at naturen har altså indrettet det så viseligt, at det barn man har, altså først skal have sit, inden kroppen gør klar til et mere - dog er der en ret stor usikkerhedsfaktor, hvorfor man ikke bør bruge det som prævention.

    Du har endnu ikke fået menstruation, og jeres barn er da også kun 3½ måned, hvorfor han i den grad stadig har brug for at blive fuld-ammet.

    Men - for at få menstruation skal du jo have haft en ægløsning først, og det kan da godt være, den allerede var der for nylig, dog tager det ofte lidt længere tid inden menstruationen og dermed ægløsningen indtræffer.

    Det er dog forskelligt fra kvinde til kvinde, så klø bare på, stille og roligt.
Log in eller Registrér for at kommentere.