Hjem Rusmidler Alkohol

Redningen (?)

Redigeret 1 februar, 2011, 13:18 i Alkohol
Hej
Alkoholiker i 11 år:
Stigende stress gennem 20 år, arbejdsopgaver blev flere og flere, og mere omfattende. Der kom mail, individuelle telefoner, kom til ny afdeling, stadig flere opgaver og dermed stress. Når jeg kom hjem? bajere, for at falde ned, og flere bajere blev hurtigt nødvendigt, og så begyndte det at gå galt. Hver dag ca 10 genstande, faldt omkuld ca ½10, og gik i seng, så jeg kunne være nogenlunde frisk næste morgen. Nogle gange gik det ikke. Blev rigtig fuld, og meldte mig syg. min far døde i 06, svær tid !! Mere alkohol, flere sygedage, Advarsel og fyring!! Min mor blev indlagt og døde, og så gik jeg ned med flaget. Depression, og det vidste jeg ikke hvad var for noget "pjat" Det er ikke noget pjat !!! Det er noget af det værste, jeg nogensinde har prøvet !!! For dem, der ikke ved, hvad det er, kig på http://www.depression.dk og lær!!!.
Drukture blev flere, jeg hallucinerede som en gal, uhyggeligt. Samtidig blev min depression værre. Alkohol forstærker depression !!! Gang på gang sagde jeg "aldrig mer" for blot 14 dage senere , komplet viljeløs, at gå ned på hjørnet efter en mega byge bajere (Masterbrew 10,5 %). Væltede omkuld, og smadrede min næse med mere. Det blev ved. Jeg løj overfor mine venner og familie. Trak mig ind i mig selv, og undgik social kontakt: Det var farligt !!??? . ultimo november, tog jeg mig sammen. Ind oå Rådhuspladsen 77, Alkocenter Kbh. og fik der kontakt med en ekstrem kompetent, vidende, og ikke mindst interesseret og tiltalende kvinde. Hun sagde ordet "Campral" Hvad var det?? Nogle piller, jeg aldrig havde hørt om, så hvad ?? Om jeg ville prøve dem ? jo tak, men hvad var idéen??. En alkoholiker mangler en "naturlig" stopklods. Den, der siger nej tak til en øl, eller nummer 3. Som kan begrænse fornuftbaseret, og som sørger for, at man ikke ryger i. Campral "laver" en stopklods i stedet for den manglende, og den virker (for de fleste, deriblandt mig), og distraherer så meget, at alkohol ryger ud på et sidespor- i den grad. Kl. 15:30 tog jeg bussen hjem, efter at have taget de 2 første piller (3 x 2 om dagen ). Kl. ½8 kom jeg til at tænke på, at jeg ikke havde spekuleret over alkohol efter jeg kom hjem !! Alkohol var simpelthen forsvundet ud af mit tankerum. Normalt ville jeg have overvejet at købe sprut - skal skal ikke, men det var væk !!. Det er nu to en halv måned siden, og jeg har (minus et par sekunder), tænkt på, eller overvejet,om jeg lige skulle .....???, men det har altså ikke været aktuelt lige siden. Vel har jeg stadigvæk en depression, og jeg ryger ned i kælderen nu og da. MEN alkohol er ikke løsningen, og jeg betragter det ikke mere som løsningen, og sådan har det været siden den 25 oktober (Ca.) Depressionen skal "laves" af en psykiater, og jeg har en tid den 7. februar, så jeg er på vej!!!!!!!!!!!!!
Hermed en anbefaling til alle mine med-alkoholikere : Prøv det , altså Campral, Snak med læge eller alkocenter, det er en mulighed, det var og er det for mig, og jeg sender en tak til venner, familie og ikke mindst mig selv, for at vi tog mig sammen :-)

Go vind til alle alkoholikere i hele verden
Svs

Kommentarer

  • Hej SVS

    Tillykke med din proces!
    Alt der virker, er det bare om at benytte sig af.

    Jeg er selv kommet ud af 14 års misbrug, har skrevet lidt om min vej ud - her:
    http://stoffri.wordpress.com

    Frimar
  • jeg ved ikk om jeg er det rigtige sted, men har tænkt meget på antabus, førhen da jeg var yngre drak jeg hver dag, det var nærmest min udvej hvis der var nogle problemer. vil ikk kalde mig alkoholiker nu men vil gerne have alkohollen helt ud a mit liv, og derfor tænkte jeg lidt på antabus som en lille hjælp. Men har så aldrig prøvet det før, er det noget med man skal op til sin egen læge?? Og så der så nogen der siger at så skal man ned og have en antabussen og et stempel så kan man smutte igen...

    Håber nogen kan og vil hjælpe mig....
  • Hej Pumba88

    Jeg har dårlige erfaringer med antabus : Man kan godt drikke, selv om man har taget dem, man skal bare drikke meget, så forsvinder symptomerne - har prøvet !!
    Mit råd er, kontakt dit lokale alkocenter og kom der jævnligt. Det i gi'r i hvert fald mig en form for tryghed. Bare det, at puste i "ballonen" og se resultatet,(nul komma nul ) gir mig et løft.
    Campral : Jeg er nu ædru på 79. dag, og har svært ved, at få armene ned. Min omgangskreds tør næsten ikke tro på det. Men det er altså sandheden : Jeg tænker ikke på alkohol mere !!.
    Så er der jo også AA. Her kan man knytte venskaber, deltage i alskens aktiviteter, og, frem for alt, fortælle uden hæmninger. Tro mig, det er seje typer der mødes her. Mange har været tørlagt i flere år, men fortsætter med at komme der, og så er kaffen go'
    Det allervigtigste er, som jeg ser det, at være helt åben omkring alkoholisme. Alkoholisme er en sygdom. Hvis nogen spørger mig, om jeg lider af en eller anden sygdom, så siger jeg ja, jeg er alkoholiker. en sygdom på linje med sukkersyge, knogleskørhed migræne osv. Der er intet at skamme sig over, tvært imod , selv om nogle måske bliver overrasket af min "ærlighed". Jeg er begyndt at glæde mig over "de små ting", har fået mig en hobby (fotografering) og er så småt begyndt at tænke på, at få et job igen. Men det er ikke nemt (60 år i morgen - husk gaver ;.)). Men jeg er i live, og får det bedre dag for dag!!!
  • forresten et forsinket tillykke med dagen. Men ja vil da prøve at tænke over det du siger, men kan da helt klart bruge meget a det du siger... Men ja der er meget forskellige meninger med det antabus der, nogen kan drikke og nogen kan ikk det er meget forskelligt. men selvom man ikk rigtig drikker, drikker højst hver anden weekend eller nogen gange hver 3 weekend, hvis jeg vælger at tage en hygge dag. men vil bare gerne have alkohollen helt ud a mit liv...
  • Hej igen
    Det virker som om du er "bange" for alkohol. Det har jeg også prøvet. Nu er det imidlertid gået over til almindelig respekt. I går var jeg, sammen med gode venner, ude at fejre min fødselsdag. Det gik kanon. Jeg drak 2 danskvand !!, og vi grinede og havde det skide hyggeligt. Det var en god oplevelse, fordi det bekræftede, eller aflivede, fordomme : Man kan da ikke fejre rundt, uden en skid på !! Gu ka' man så.
    Jeg har besluttet, at være 100% ærlig omkring min sygdom.Jeg vil benytte mig af alle muligheder, for at få normaliseret den gængse opfattelse af det at være alkoholiker. Prøv at stikke snuden hen til AA en dag. Dem, der kommer der, er ganske almindelige mennesker, som vi alle møder hver dag! Man kan ikke se på dem, at de er alkoholiker. Jeg blev faktisk overrasket over hvor "almindelige" de så ud !!. Vi er ca 2-300 000 alkoholikere i Danmark. Nogle gange har jeg simpelthen lyst til, at stille mig på Rådhuspladsen og skrige ud til offentligheden : "JEG ER ALKOHOLIKER"

    http://www.anonyme-alkoholikere.dk/main/

    Svs
  • Ikk fordi jeg er bange for alkohol. Blir bare meget let irriteret når jeg drikker. Vil bare hellere ud og hygge mig uden alkohol. Men det skal da luge tilføjes at det utroligt flot a dig den måde du er blevet på og siger.
  • Hej igen

    Så synes jeg, du skal alliere dig med en go' ven eller veninde. Hold hånd (også i overført betydning) og lad ham / hende være din "guide" . Det gjorde jeg brug af på min 60 års fødselsdag den 18. januar. Nu er mine venner jo nogle, jeg har kendt i 40-50 år. Jeg ved ikke med dig, men det er vigtigt (tror jeg) at være 1000 % ærlig.: Har du snydt, drikker du i smug etc. Hvis det er tilfældet, så sig det, fordi DET er problemet, og skide vigtigt !!! Jeg har været tæt på, at en af mine ældste venner (siden 1969) var ved at melde fra, fordi hun ganske enkelt gennemskuede mig. Husk på, at folk ikke er så dumme, som man nogle gange gerne vil ha'!!!. Hun kunne høre at jeg havde drukket, selv om jeg naturligvis ringede så tilpas tidligt i forløbet, at jeg kunne få fred, til at drikke. Det holdt jo ikke !!!. I øvrigh er det i morgen den 2. februar 3 måneder siden, jeg var påvirket af alkohol !!!!
    Go' vind :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.