Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kosttilskud i form af protein

Redigeret 16 januar, 2011, 11:17 i Vitaminer og mineraler
Halløj

Jeg ved ikke om det er det rigtige forum jeg spørger på, men vi ser på det som det kommer.
Mit spørgsmål omhandler kosttilskud i form af proteinpulver. Jeg går på en højskole pt og ønsker at begynde på protein fordi det skulle give en god fremgang i muskelvækst - selvfølgelig med en blanding af god kost og masser af motion, hvilket ikke er noget problem. :)

Jeg har googlet rundt og har læst lidt om, at proteinpulver fremmer vækst af bumser. Der er ifølge flere forummer folk der kan bekræfte dette, mens der også er nogle forummer der siger det er noget bøvl.

Så nu står jeg lidt forvirret med spørgsmålet om det er dumt at begynde på protein eller om det bare er skrøner? Jeg tænkte, at netdoktor kunne give et mere kvalificeret bud og håber der er nogle kloge hoveder der ved lidt mere...

På forhånd tak
/Anders

Kommentarer

  • Indstillinger
    Protein pulver kan være et fint tilskud til din træning. Du skal dog huske at hvis du skal have noget ud af det, skal du have noget lignende 150-200g protein om dagen. Dette kan du ikke udelukkende få fra protein pulver - derfor er din kost også altafgørende. Protein pulveret et kun et tilskud til din kost, så forvent ikke de vilde resultater hvis ikke kosten er på sin plads :)

    Dvs. du skal spise masser af magert kød, gerne kylling, kalkun osv., og en masse tun, æg og hvad der nu ellers er meget protein i.. desugen skal du have godt med kulhydrater i form af pasta og ris.. Håber det er svar nok?

    I øvrigt tror jeg ikke protein pulver giver bumser. Jeg har i hvertfald aldrig haft problemer med det.
  • Indstillinger
    Mange tak for dit svar.. :) Tror kosten er helt i orden. Højskolen går meget op i sund og varieret kost. Har fundet et produkt der hedder noget med Viking protein. Det er billigt og hjemmesiden sælger produktet godt.

    Nej det virker også underligt at kroppen skulle reagere sådan på protein, for det jo ikke sådan, at normal mad med højt proteinindhold giver bumser.
Log in eller Registrér for at kommentere.