Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Gravid eller ej ??

Redigeret 11 januar, 2011, 11:09 i Åben debat om sex
Hej.

Min kæreste og jeg har haft ubeskyttet sex, nu er der snart gået sex uger og jeg har ikke fået min mens. der plejer dog at gå 5 uger.
Når han bliver seksuelt tændt kommer der sådan noget klar væske ud af hans penis, er der nogen der ved om man kan blive gravid hvis væsken kommer ud af penis imens han er oppe i mig ? Fordi jeg er nu lidt nervøs for om jeg kan være gravid, men det er det eneste det kan være da han ikke er kommet oppe i mig på noget tidspunkt? Jeg ved ikke om det er en underlig tanke at den væskie kan gøre mig gravid, men lige nu ville alt kunne lade sig gøre i mit hovede. jeg er nervøs.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg bliver nødt til at fortælle dig, at ja, det kan du sagtens blive gravid af.

    Du bør hurtigst muligt tage en graviditetstest.

    Længe før manden/drengen overhovedet bare så meget som fornemmer at en udløsning er på vej, er der allerede smuttet væske med masser af levedygtige sædceller ud, så hvis I har jeres ubeskyttede samleje omkring tidspunktet for din ægløsning, så er sandsynligheden bestemt til stede.

    Derfor skal man bruge prævention helt fra start til slut ved samleje.
  • Indstillinger
    ja det væske du beskriver kaldes pre-sperm... altså det er væske med sædceller i, der som regel kommer når manden penis bliver erigeret :) og da der er sædceller i, kan du jo selvfølgelig godt blive gravid :)
    hvis du er gået over tid med din menstruation, bør du tage en test, eller gå til lægen og få gjort det gratis :)
  • Indstillinger
    Mange tak for jeres svar :)

    Hvad gør lægen så ?
  • Indstillinger
    Lægen gør i første omgang ikke andet end at konstatere om der er graviditet eller ej - og det sker typisk ved en urinprøve.

    Jeg går ud fra, du er ret så ung, så find lige ud af først om du overhovedet er gravid, og er du det, så er der sikkert nogle ting, der skal tænkes ordentligt igennem, og til dette skal du have noget hjælp, men tag nu i første omgang en ting af gangen.

    Men - hvis ikke du er gravid, så er det tydeligvis på høje tid, du sørger for at få noget ordentlig seksualinformation.

    Her i debatterne er der forskellige henvisninger til diverse oplysende sider.
  • Indstillinger
    Så ung er jeg heller ikke, nok bare dum :)
    Og har ikke den store sex erfaring.
Log in eller Registrér for at kommentere.