Gener - Sygemeldt fra arbejde pga maveproblemer
Hej.
Jeg er en pige på 23, der har fået Eltroxin siden jeg var 18.
Jeg har haft det fint, men er i det seneste år begyndt og få enkelte dage, hvor min mave opfører sig som om jeg har roskildesyge. Det er kun lige en dag ef gangen, men det er frustrende at jeg er nødt til og melde mig syg på arbejdet.
Jeg får 200 mg Eltroxin om dagen, tager den om morgenen indne morgenmaden.
Er der nogle der ved hvorfor det sker, om det er stofskiftet, eller om i har nogle andre forklaringer.?
Hvor alvorligt er stofskiftesygdom.? Jeg har læst nogle ret vilde oplevelser herinde, og bliver mere og mere skræmt, da jeg ikke har fået så meget at vide af min læge. Mine tal er normale, så jeg burde da ikke få disse forstyrrelser i maven.?
Min chef blir mere og mere sur, når jeg ringer og melder mig syg, med opkast og diarre.. Han tror jo jeg ikke gider arbejde. Og lægen vil ikke give mig noget på skrift, da mine tal er normale.
Håber på noget hjælp.
Mvh Kinimond
Jeg er en pige på 23, der har fået Eltroxin siden jeg var 18.
Jeg har haft det fint, men er i det seneste år begyndt og få enkelte dage, hvor min mave opfører sig som om jeg har roskildesyge. Det er kun lige en dag ef gangen, men det er frustrende at jeg er nødt til og melde mig syg på arbejdet.
Jeg får 200 mg Eltroxin om dagen, tager den om morgenen indne morgenmaden.
Er der nogle der ved hvorfor det sker, om det er stofskiftet, eller om i har nogle andre forklaringer.?
Hvor alvorligt er stofskiftesygdom.? Jeg har læst nogle ret vilde oplevelser herinde, og bliver mere og mere skræmt, da jeg ikke har fået så meget at vide af min læge. Mine tal er normale, så jeg burde da ikke få disse forstyrrelser i maven.?
Min chef blir mere og mere sur, når jeg ringer og melder mig syg, med opkast og diarre.. Han tror jo jeg ikke gider arbejde. Og lægen vil ikke give mig noget på skrift, da mine tal er normale.
Håber på noget hjælp.
Mvh Kinimond
Kommentarer
Din læge skal hjælpe dig med at finde ud af hvorfor du har de maveproblemer. Hvis han ikke er indstillet på det, må du skifte til en anden læge som er interesseret i dit helbred.
Har du tænkt på om det er en bivirkning af den nye Eltroxin ? Du har vel læst at pillen blev lavet om for et godt års tid siden.
Med ønsket om god bedring
Hilsen Prik
altså tage
--
sine piller efter morgen mad ----læg ud med at drikke lidt mælk først det lægger er lag i mave sækken ---derefter morgen mad ---derefter dine piller ---og ikke skylle piller ned med kaffe ----men vand eller mælk
du kunne prøve et stykke tid og se hvad der sker ---
Selen? Det har jeg ikke hørt før.
Hvorfor? Kan du uddybe eller har du et link?
På forhånd tak!
Mvh Peter
HVIS JEG VAR DIG VILLE JEG TAGE FAT I EGEN LÆGE ELLER DEN LÆGE DU ER TILKNYTTET EVT PÅ HOSPITALET.. FORDI SPØRGSMÅLET ER OM DU FÅR DEN RIGTIGE DOSIS ELLER FORKERTE MEDICIN..
JEG HAR FORHØJET STOFSKIFTE OG TAGER ELTROXIN. DET BLEV NEMLIG OPDAGET VED VOLDSOM OPKAST OG DIARRE...
JEG FIK DERIMOD FJERNET HELE SKJOLDBRUSKKIRTLEN FOR ET ÅR SIDEN I DEC. OG DET ER HØJST SANDSYNLIGT AT DU MULIGVIS OGSÅ MANGLER KALK. JEG FIK UNIKALK FRA HOSP. HVOR JEG BLEV OPERERET, MEN DET VISTE SIG AT DET SLETTE IKK VAR NOK. SÅ FALDTE OM EN UGE EFTER MED ET SLEMT KRAMPEANFALD... SÅ NU FÅR JEG OGSÅ NOGEN PILLER MOD FOR LAVT KALK I BLODET. SAMT KALK-BRUSETABLETTER SOM BEGGE FÅS MED RECEPT..
OPLEVER I AT JERES VÆGT SVINGER MEGET? MED FORHØJET STOFSKIFTE? SELV EFTER OPERATION.. JEG FIK AF VIDE AT MIN VÆGT VILLE KOMME NED PÅ NORMAL EFTER EN VELREGULERET MEDICIN DOSIS EFTER OPERATION... HAR I NOGEN ERFARING EVT?
HVER GANG JEG ER PÅ HOSP. BLIVER JEG BESKYLDT FOR IKKE AT TAGE MIN MEDICIN DA MINE TAL IKKE ER HELT GODE... MEN GØR ALT HVAD JEG SKAL... OG LÆGENS SVAR VAR AT HUN VED AT UNGE MENNESKER HAR TRAVLT OG GLEMMER AT TAGE DERES MEDICIN.. DET ER JO FOR POKKER IKKE ALLE... DET ER DET FØRSTE JEG OVERHOVEDET GØR OM MORGENEN... OG HAR ALTID EKSTRA KALKTABL. MED I TASKEN...
ER I FORTSAT SVIMMEL? UTILPAS ENGANG IMELLEM?
HVIS JEG VAR DIG VILLE JEG TAGE FAT I EGEN LÆGE ELLER DEN LÆGE DU ER TILKNYTTET EVT PÅ HOSPITALET.. FORDI SPØRGSMÅLET ER OM DU FÅR DEN RIGTIGE DOSIS ELLER FORKERTE MEDICIN..
JEG HAR FORHØJET STOFSKIFTE OG TAGER ELTROXIN. DET BLEV NEMLIG OPDAGET VED VOLDSOM OPKAST OG DIARRE...
JEG FIK DERIMOD FJERNET HELE SKJOLDBRUSKKIRTLEN FOR ET ÅR SIDEN I DEC. OG DET ER HØJST SANDSYNLIGT AT DU MULIGVIS OGSÅ MANGLER KALK. JEG FIK UNIKALK FRA HOSP. HVOR JEG BLEV OPERERET, MEN DET VISTE SIG AT DET SLETTE IKK VAR NOK. SÅ FALDTE OM EN UGE EFTER MED ET SLEMT KRAMPEANFALD... SÅ NU FÅR JEG OGSÅ NOGEN PILLER MOD FOR LAVT KALK I BLODET. SAMT KALK-BRUSETABLETTER SOM BEGGE FÅS MED RECEPT..
OPLEVER I AT JERES VÆGT SVINGER MEGET? MED FORHØJET STOFSKIFTE? SELV EFTER OPERATION.. JEG FIK AF VIDE AT MIN VÆGT VILLE KOMME NED PÅ NORMAL EFTER EN VELREGULERET MEDICIN DOSIS EFTER OPERATION... HAR I NOGEN ERFARING EVT?
HVER GANG JEG ER PÅ HOSP. BLIVER JEG BESKYLDT FOR IKKE AT TAGE MIN MEDICIN DA MINE TAL IKKE ER HELT GODE... MEN GØR ALT HVAD JEG SKAL... OG LÆGENS SVAR VAR AT HUN VED AT UNGE MENNESKER HAR TRAVLT OG GLEMMER AT TAGE DERES MEDICIN.. DET ER JO FOR POKKER IKKE ALLE... DET ER DET FØRSTE JEG OVERHOVEDET GØR OM MORGENEN... OG HAR ALTID EKSTRA KALKTABL. MED I TASKEN...
ER I FORTSAT SVIMMEL? UTILPAS ENGANG IMELLEM?
Når du skriver,at dine tal er normale-HVOR NORMALE ER DE SÅ? Lægerne siger altid at -du ligger inden for normalområdet, MEN jeg kan mærke små differencer i mine tal og jeg har OGSÅ perioder med diarre og kan ikke rejse eller tage i byen- MEN så fik jeg et godt råd fra en tarmpatient og det er at tage en IMMODEUM den almindelige.Den stopper maven hurtigt. Jeg har ALTID 2 i min pung. Du skal prøve dig frem og IKKE tage mere end 1 pille-om dagen i et par dage , måske kun 1/2, så du ikke får hård mave. Jeg synes det kunne lyde som om du ligger for højt i dine tal, så er man netop tilbøjelig til ,at få diaree.
Du kan læse om lavt stofskifte på GOOGLE-bare skriv : lavt stofskifte, så finder du noget. Det er en alvorlig sygdom, som skal respekteres, da stofskiftet styrer utrolig mange af vores funktioner. Man kan dog leve et normalt liv, når bare medicinen er rigtig doseret! jeg har haft den i ca 40 år og fået barn og haft et godt liv! Held og lykke til dig og bed om alle dine tal hos lægen, så du kan se, om det går op eller ned: Kærligst-Ellenmarie