Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

fjernet skjoldbruskkirtel

Jeg har her sidst i november fået fjernet hele min skjoldbruskkirtel
og efterfølgende har jeg under lige fornemmelse i min hals, ligsom det strammer og spænder i halsen og nu synes jeg også det gør en smule ondt igen............. nogen der kan svare på om det er naturligt ???

de læger jeg har haft kontakt med siger jeg skal vænne mig til at min hals fremover vil føles anderledes og det skal jeg lære at abstrahere fra men alligevel

er der nogen som har efaring, evt prøvet det samme

knus Pia

Kommentarer

• Hej Pia,

Jeg fik fjernet skjoldbruskkirtlen for ca 4 år siden, og jeg har aldrig haft gener. Jeg fik at vide, at der ingen forskel var at mærke, og det er også min oplevelse.

Kan dit problem skyldes sammensygningen? Måske er den vokset fast med andet væv. Hvis det er problemet, kan det løses ved en lille operation.

Jeg fik besked på at massere sammensyningen, men i dit tilfælde er det nok for sent.

Du skal tale med din endokrinolog og/eller din kirurg om dit problem, som helt sikkert kan løses.

Sommer
  • Hej Sommer
    mange tak for dit svar.
    Men jeg har talt med en af lægerne på afdelingen som opererede mig
    og de sagde at jeg altid ville føle at min hals var anderledes og de samme sagde de i århus (der var ´til kontrol fordi de fandt kræft´celler i min skjoldbruskkirtel og han sagde det samme.

Men nu skal jeg alligvel have ringet til min endokrinologiske overlæge så vil prøve og spørge ham da..............for er lidt træt af det

kh Pia
  • Hej Pia,

Jeg synes, du skal spørge lægerne om årsagen til dine hals problemer. Det er ikke nok bare at sige, at det er på grund operationen.
    Det bedste vil være, at få en samtale med kirurgen, som opererede dig, han/hun kan bedre forklare hvad der er sket inde i din hals, og dermed også fortælle dig om årsagen til problemerne. Du har naturligvis krav på en forklaring.

Håber, at andre også vil svare dig.

Held og lykke
    Sommer
Log in eller Registrér for at kommentere.