Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

TIl at blive skør af!!

Hej!
I forbindelse med en færdselsulykke for over en måned siden, hvor jeg blev påkørt i højre side, fik jeg ganske kort tid efter en hyletone i højre øre.
Den er der hele tiden, og efterhånden kan jeg faktisk ikke sove ret meget mere. Det påvirker min hverdag ganske meget, og jeg er ved at være så træt af det - og meget desperat!!! Jeg er bange for, at hvis jeg ikke snart får sovet ordentlig (dvs. mere en 3-4 timer afbrudt søvn pr. nat) så går det helt galt. Jeg har koncentrationsbesvær, og er fuldstandig udmattet.
Jeg har for 3,5 år siden været rigtig syg af arbejdsbetinget stress, og jer er så bange for at jeg er på vej derhen igen, kan mærke nogle af de samme symptomer som dengang. Dengang gjorde jeg bare ikke noget, før det var forsent. Nu ved jeg bare ikke, hvad jeg skal gøre - bare at der skal ske noget snart, for ellers havner jeg der igen!!!!

Jeg har en tid hos min egen læge i løbet af ugen, men jeg har jo hørt at man ikke kan gøre så meget ved det...
Er der nogen herinde, som har prøvet noget de fik gavn af?

Mange hilsern den "ikke så positive pt"

Kommentarer

  • Indstillinger
    ja det er ikke godt ---håber lægen finder ud af det
    men når du skal sove skulle du prøve at sove ind til musik i øret ---jeg har svært ved at sove for jeg rodr rundt i alle mulige tanker ---men når jeg har musik i øret --afslapnings musik ---er det kun det jeg hører og ja så pludselig sover jeg ---prøv om du kan overdøve hyle tonen om natten
  • Indstillinger
    Du skal kontakte en ørelæge og forklare ham, at du har været involveret i et færdselsuheld.
    Det er ikke sikkert, at hyletonen har noget med det at gøre, men "bare" skyldes tinnitus.
    Når du har fået konstateret at det "bare" er tinnitus, og hvis du lider under hyletonen, så kan du kontakte hørepædagogerne i dit område. Her kan du få meget hjælp til "at leve" med din tinnitus. Det er helt almindeligt, at nogle mennesker bliver stressede af støjen i deres øre. Det er irriterende at høre på hele døgnet.
    For de flestes vedkommende slapper de af, når de lærer noget om, hvad tinnitus er for noget. Hørepædagogerne kan invitere dig på kursus om tinnitus, de kan hjælpe dig med lydpude, så du har behagelig musik eller måske naturlyde, du kan lytte til, når du skal sove. Der findes flere ting til at afhjælpe problemet. Det vigtigste er, at du lærer din hjerne, at lyden er uden betydning.
    Jeg har selv tinnitus, men lægger kun mærke til den, når jeg kommer i tanke om at jeg har tinnitus.
    Du skal vænne dig til lyden, så du ikke hører den, ligesom folk der bor ved siden af en jernbane. De lægger først mærke til støjen, når den ikke er der.
    Jeg har beskæftiget mig en del med mennesker der har tinnitus, jeg har haft et fint samarbejde med hørepædagogerne her i området. Derfor ved jeg, at det er der du kan finde hjælpen til, "at lære at leve" med din tinnitus.
    Ofte skyldes tinnitus en hørenedsættelse.
    Linette.
  • Indstillinger
    Jeg vil gerne give en oplysning. Jeg havde tinnitus for nogle år siden. En zoneterapeut fik lyden væk efter et par behandlinger. Både til min, men sandelig også til hendes egen overraskelse.
    Den kom igen efter et stykke tid, men den fik hun også væk. Siden har der ikke været noget. Måske hjælper det de færreste, men mig hjalp det.
  • Indstillinger
    Det er en solstrålefortælling, at man er blevet sin tinnitus kvit. Det sker - men ikke ret tit.-
    Når det drejer sig om tinnitus vil jeg henvise til høreforeningens hjemmeside, hvor der er en debatside med bl. a. tinnitus. Der er vist ialt 60 debatter om tinnitus på denne side. Måske der er noget at hente: www.hoereforeningen. dk
  • Indstillinger
    Hej har du hørt at netdoktor har fået nyheder om tinitus hylen i ørene , de kan helbredes ved skingerne høj lyd tilbage til øret. vedrørende din kommene strees skal du tale med lægen og måske få noget beroligende medicin og få tid hos en psykolog , du må have for meget om ørene du ikke kan nå at gøre. som du må acceptere du ikke når . lige den dag . at der kommer en ny dag i morgen. hvor du måske har kræfter til at lave det. så måske har du brug for nogle gode råd til at takle din strees. af psykologen. når du mærker det nu kan du gøre noget ved det. inden du går helt ned. det er fint. god bedring
  • Indstillinger
    Undertiden har jeg en bankende lyd i venstre øre. Hastigheden er som, hvis man banker med en finger i bordet omtrent så hurtigt, som man kan.
    Det gør ikke ondt. Kommer og går. Mest om aftenen
    Med venlig hilsen
    Hvad kan det være?
Log in eller Registrér for at kommentere.