Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Allergisk overfor alkohol???

Redigeret 14 marts, 2011, 15:25 i Allergi
Jeg er bange for at jeg er allergisk over for alkohol.
Når jeg går til fest og drikker 5 genstande, kaster jeg op og er virkelig dårlig!
Når jeg går til fest og drikker knap nok 2 genstande (sidste genstand indtaget kl 1) vågner jeg om natten ved en 4-5 tiden og har ufatteligt ondt i maven, har kvalme, koldsved og kan overhovedet ikke sove. Jeg får dog ikke udslet eller noget andet. Jeg har spist ordenligt mad forinden, og drukket masser af vand, men alligevel har jeg overdrevne tømmermænd.
Er det normalt at det sker når jeg knap nok har drukket 2 genstande? Mine veninder der drikker mere mærker overhovedet ikke noget.
Jeg er gået meget væk fra at drikke alkohol, og det er ret irriterende at det skal være sådan, da jeg elsker at gå til fest og være beruset og hygge mig med mine venner! Alle mine andre venner drikker mere og er rigtig fulde uden at få tømmermænd overhovedet.
Er der noget jeg kan gøre for at undgå de tidlige tømmermænd? Eller bare mindske dem.

Venlig hilsen den forvirrede...

Kommentarer

  • Indstillinger
    har du styr på hvad det er du drikker? det kan jo være noget bestemt du ikke kan tåle..
    når jeg selv drikker alkohol får jeg udslet i ansigtet som forsviner igen efter en halv times tid, og har derfor aldrig taget mig af det.
    Nu har jeg fundet ud af at hvis jeg drikker en sommersby, får jeg de vildeste kramper i maven, også selvom jeg kun har drukket en enkelt, drikker jeg vodka med sodavand, er der ingenting, så jeg skal jo så bare holde mig fra de der søde drikke som sommersby, og lignende...

    nu er jeg så helt holdt op med at drikke pga graviditet, og er da spændt på hvordan jeg reagere på alkohol når jeg begynder at kunne drikke lidt igen :O

    men prøv at hold øje med om det er det samme du får det dårligt af hver gang, og ellers så prøv at snak med lægen om det :)
  • Indstillinger
    Det ligner meget debatten om intolerance overfor alkohol, jeg vil foreslå dig at kigge under dér. Helle8
Log in eller Registrér for at kommentere.