Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

bulimi hmm?

Redigeret 6 januar, 2011, 11:26 i Bulimi
Hej hej, jeg er en pige som stor i et stort dilemma. på Det seneste har jeg følt mig meget utilpas og utilfreds med mit udseen og krop. Jeg er begyndt at spise meget mere "trøstespise" for at jeg føler mig tilpas. Desværrer har jeg taget et par kilo på, og forleden brækkede jeg mig at kvalme. Jeg går i gymnasiet hvor der bl.a er mange tynde og perfekte piger jeg ser op til. Jeg er på mit tredje år, og skal til at skrive srp, hvor jeg har valgt at skirve i psykologi, omkring bulimi. Er der nogen som kender nogle gode nye teorier eller teoretiker jeg kan undersøge??? Jeg har fortrudt mit valg omkring emnet i opgaven, jeg valgte det kun fordi jeg ville undersøge mig selv, som desværrer er mere indvinklet ind jeg troede. håber der er nogen som kan svare mig på mine spørgsmål både omkring opgaven og min kroptilstand, er jeg ved at få bulimi eller en anden for for spiseforstyrrelse? på forhånd tak. hilsen cami18

Kommentarer

  • Indstillinger
    kære cami----hvorfor er man mere perfekt fordi man er tynd
    vi skal ikke altid være som de andre ---du skal være dig selv---
    og så syntes jeg du har valgt et godt emne at skrive om dig selv og bulmi ----

    for måske er det ----du er ved at udvikle --så du skriver ud fra dig selv --du har din egen model ---jeg tror bestemt at det tager kejler og bliver godt

    du er nu i et psykisk pres --og det er derfor du trøst spiser---men det må du behandle når du er færdig med opgaven

    du starter med at spørge ud i luften ---skriv hvorfor udvikler man en bulmi - så går du i gang med at tænke på dig selv og fortælle om din utilfredshed med dig selv --for du vil være tynd som de andre piger --det er svært så du finder trøst i maden ---men bliver tyk og derfor griber du til at kaste op som ender ud i en vane man ikke kan komme ud af igen uden hjælp --
    men det her er kun et lille udsnit ---slå op på søgning om bulmi --jeg ønsker dig held og lykke --lad os høre om dit prosjekt
Log in eller Registrér for at kommentere.