Hjem Sport, motion og ernæring Vitaminer og mineraler

Vitaminer

Redigeret 6 januar, 2011, 12:37 i Vitaminer og mineraler
Hvilke Vitaminer er vigtige at få og hvilke kan springes over??
Lige nu tager jeg, multi, kalk og fisk hver dag. mangler der noget?

Kommentarer

  • I forhold til hvad?

    Hvordan er din levevis og din kost generelt? Har du nogen sygdomme, der skal kompenseres for? Hvad med din alder? Din almene sundhedstilstand?

    Man skal da ikke "bare" tage hele spektret af vitaminer og så tro at så er den klaret og man således lever sundt. Tingene hænger sammen.

    Vi er vel egentligt godt på vej, men er dog endnu ikke kommet der til, hvor nogle piller kan erstatte ordenlig kost og levevis.
  • alle vitaminer og miniraler er vigtige at få ---men ikke kun igennem piller ---sæt dig ind i hvad den kost indeholder du får daglig ---for det bedste resultat er de vitaminer man får i kosten---
    der er nogle steder man kanf å laver en test af vitamimangel
    feks--LENE HANSSON --som er madekspert---
  • Hehe kan godt høre det nok var et dumt spørgsmål jeg fik fyret af :)
    Spiser meget sundt og træner hårdt både kondition og vægt træning, bliver snart 25år.
  • det spørgsmål var dumt på den måde du lagde det ud ---du burde have givet lidt mere oplysninger om dig selv ---
    men derfor syntes jeg alligevel du skal få tjekket din krop ---
  • En sund og rask 25-årig, der spiser fornuftigt med masser af grønt og frugt, får en god portion frisk luft hver dag, og som dyrker fornuftig motion - altså ikke er fanatisk og overtræner, hvilket ikke er sundt - bør overhovedet ikke have brug for ekstra vitamintilskud.

    Det er efter min menig fuldstændigt overflødigt, og sådan en ide, der har sneget sig ind i det danske - ja hele det vestlige - samfund, at hvis ikke vi spiser nogle piller, så er der nok noget galt. :-)

    Hvis du mener at være i vitaminunderskud, så gå målrettet til værks; få undersøgt helt konkret, hvilke du mangler, og prøv så at gøre noget ved det - eventuelt i form af ændrede kostvaner.

    Undersøg årsag i stedet for at sløre symptomer med tilfældige præparater, man selv kokkererer rundt med.
Log in eller Registrér for at kommentere.