Udposning på endetarmen
Jeg har har i længere tid haft bøvl med hård mave og hæmorider. Men nu er der kommet en lille udposning på endetarmsåbningen, det gør ikke ondt, men det er bare lidt underligt. Jeg har læst at man kan få det ordnet kirurgisk, men det synes jeg bare lyder dramatisk og det gør mig lidt nervøs. Samtidig er jeg også bange for at gå med det hvis det er farligt.
Jeg ville høre om der var nogen der måske havde erfaring med samme der kunne give mig et godt råd
Jeg ville høre om der var nogen der måske havde erfaring med samme der kunne give mig et godt råd
Kommentarer
du mærker en knude /bule uden for rektum ----det er ikke unormalt hvis man har hård mave og presser hård ---så kan der godt smutte en hæmoride ud ---det er kun hvis det er meget slemt at man bliver oppereret
Jeg kan foreslå dig at tage HUSK i forbindelse med dine måltider, og sørge for at drikke et stort glas vand til det. Det vil muligvis hjælpe dig til at få en lidt mere lind mave.
Hæmorider er en naturlig konsekvens af hård mave, så derfor er det kosten, du skal gøre noget ved. Rigeligt med grønt, frugt og fibre, så maven får noget at arbejde med. Hård mave kan godt være tegn på "arbejdsløshed" i tarmene, hvorfor de skal sendes i "jobtræning".
Det er korrekt, man kan købe noget salve på apoteket som kan afhjælpe smågener i forbindelse med hæmorider, men hvis du have noget effektivt, bør det være på recept via lægen.