Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

mangler at snakke med nogen jeg ikke kender, eller skrive:-)

Redigeret 9 maj, 2011, 03:30 i Tvangstanker
Hej..
jeg har været syg siden 6. klasse, jeg går i 9. nu og føler jeg har prøvet næsten alt. jeg mangler nogle kommentarer som ikke kommer fra en psykolog eller sådan nogle folks mund, i 7. klasse var jeg inlagt fordi jeg have selvmordstanker, jeg havde simpelthen fået nok af mit liv:
jeg havde ondt i maven hver dag, og jeg var lille - jeg ville meget hellere lege.. men jeg orkede ikke at gå i skole, det kunne ske i nogle måneder at jeg havde 21 sygedage.det irriterede mig.. og se nu går jeg i 9. klasse og hader skolen virkelig meget! jeg har en aftale, med en psykolog som jeg snakkede med 3 gange, at jeg arbejder i en børnehave i gang om ugen og resten af ugen er jeg i skole, men jeg er stadig syg
for omkring et år siden begyndte jeg så at få en masse underlige tanker, som jeg ikke har snakket med nogen om - det er simpelthen for pinligt.
men jeg tør godt skrive det her:
jeg havde en drøm hvor jeg drømte at jeg havde brystkræft og ville dø som 15-årig, jeg var så bange dagen efter at jeg tog til læge og fik afvide at jeg ikke havde brystkræft, der har været så mange drømme og bange tanker at jeg føler at jeg render om til lægen hele tiden, og med ingen nytte!
jeg har det skidt hver dag stadigvæk, jeg prøver bare at holde det for mig selv, for alle omkring mig vil ikke lade mig gøre noget ellers, det plejer at være maven, men ellers er det hovedet, brystet, eller meget ømme led.

kan man godt drømme ca. de samme drømme hver nat i to år der handler om at man har en alvorlig sygdom, uhvis det ikke har nogen betydning?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej jeg synes du skal tale med din læge om at blive henvist til en psykriater måske kan de bedere hjælpe dig end en psykolog . om du har en sygdom kan kun lægen afgøre. men det lyder til du har brug for at komme af med dine tanker og drømme . ja man kan godt drømme den samme drøm . men jeg ved ikke om det vare 2 år. for dig gør det. du kan tale med andre på sindnet.dk måske er der nogen der der kender til dine problemer. held og lykke
  • Indstillinger
    jeg kan bare ikke lide at snakke med fremmede voksne mennesker. jeg kan ikke betro mig til dem, jeg hader det. men jeg vil gerne snakke om det, det hjælper bare ikke at betale for det, for jeg får ingenting ud af det.
  • Indstillinger
    Hej du...

    Problemet med, at du hader at snakke med voksne mennesker om, hvordan du har det, hindrer dig desværre i at få det bedre. Groft sagt har du valget mellem at blive ved med at have det dårligt eller overvinde dig selv, så du åbner dig og taler om det. Skal det være effektivt må det være til én, der har en faglig, professionel viden. Det er fint, du åbner dig her, det er en start. Det er klart, at professionel behandling ikke har hjulpet dig, hvis du ikke har været helt åben og ærlig og faktisk ikke har ønsket det.

    Nogle mennesker hader tanken om at tale med nogen om deres problemer og deres følelser så meget, så de hellere lider hele livet. Jeg håber ikke, at at det bliver sådan for dig.

    Ja, man kan godt drømme de samme drømme eller drømme med det samme tema i årevis.
    Drømme gør én opmærksom på nogle problemer i éns liv. Når man ikke får løst de problemer, bliver drømmene ved med at komme igen. Får du løst problemerne, vil drømmene ændre sig eller stoppe.

    Drømmene handler om, at du har en alvorlig sygdom. Jeg kan jo ikke tolke noget udfra så lidt, men de siger jo meget tydeligt, at du er bange for, at der er noget alvorligt galt med dig. I drømmene er det fysisk men det er givetvis et symbol, fordi du kan forstå det på denne måde. Jeg kan tro, at du fryger, at der er noget alvorligt galt med dig psykisk.

    Du søger lægebehandling for fysiske lidelser - og endda uden at fejlie noget fysisk. Hvorfor er det så så farligt at søge professionel behandling for psykiske lidelser?


    KH Helene
  • Indstillinger
    Hey :),

    Jeg kender følelsen af ikke at "åbne" sig for de voksne..
    Jeg har et nært forhold til min mor og far, men af en eller anden grund kunne jeg aldrig finde på at snakke med dem om f.eks. Depressioner og lign.
    Går også i 9 klasse, skal snart afslutte folkeskolen og starte på htx i frederacia (:
  • Indstillinger
    Hej med dig.

    Helt konkret kan jeg varmt anbefale dig at kontakte Cyberhus, som er en side på nettet (www.cyberhus.dk).
    Der kan du skrive til brevkassen, skrive et indlæg, som andre unge (Op til ca. 18år) kan læse. Men det mest relevante tænker jeg, er deres chat, for du helt anonymt kan chatte med en voksen. Her kan du måske afprøve hvordan det føles at tale med en voksen. Og fordelene er, at den voksne ikke kan se dig, ikke kender dig, og når du er logget af chatten, så ved de ikke hvem du er. Og du kan logge af chatten når som helst.

    Jeg tænker, at det måske kunne være en rigtig god måde at få blødet lidt op for dig, så du kan øve dig i at tale med en voksen. Jeg har stor erfaring med chatten i Cyberhus, og det er et rigtig godt sted på alle måder.

    Jeg håber du tager mod til dig, så du kan finde nogen at tale med om alt det, du bærer rundt på.

    Tanker og kærlige hilsner fra Trine
Log in eller Registrér for at kommentere.