Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Irriteret anus - Hjælp ;s

Redigeret 4 januar, 2011, 16:44 i Irriteret tyktarm
Hej.

Jeg er en ung fyr på 19 som sidste år i 2010 (marts), døjede med en rimelig stor infektion bagi, en slags hæmoride, den var dog rimelig stor og væskede sindsygt meget og sveg og jeg fik stikpiller imod det. Jeg fik i starten noget Proctosedyl som salve, men det gjorde alt for ondt så jeg fik stikpiller istedetfor og det hjalp selvfølgelig.

Men her for i december måned 2010, begyndte jeg at få en hæmoride og et irriteret anus. Der var tegn på at jeg fik en hæmoride og begyndte straks at bruge den salve jeg stadig havde og den var slet ikke for gammel. Jeg overbrugte det slet ikke, jeg brugte det hver morgen og aften og efter afføring. Men efter den periode så er jeg begyndt at blive ret tør bagi. Hver gang jeg tør mig bagi, så svier det helt vildt meget, og jeg bløder lidt. Det har så stået på et par uger nu. Så i dag da jeg skulle på toilettet, der begyndte det at gøre helt vildt ondt, men jeg blødte ikke særlig meget, men nu begynder det også at kløe helt vildt meget :S

Jeg har aldrig haft nogle problemer deromme bagi indtil jeg fik den første infektion.

Nogen der har nogle gode råd?
Jeg kunne måske tro at min hud bagi ikke er så stærk mere og nemt flækker.

Jeg håber at nogen kan hjælpe mig da jeg synes det er latterligt at tage til lægen over at det svier bagi.

PS. Jeg har aldrig haft nogen form for analt kontakt i samleje eller sexuelt.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du har tidligere haft et voldsomt problem - du er øjensynligt disponeret for den slags problemer.

    Derfor er det overhovedet ikke latterligt at kontakte lægen, så du med det samme kan få den rette behandling.

    Nogle får oftere f.eks halsbetændelse end andre, - du får åbenbart problemer omkring endetarmen - sådan er det, og sådan er vi alle så forskellige, så sørg for at komme i behandling i stedet for at gå og vente på, at det skal blive lige så galt som sidst.
  • Indstillinger
    Hej kløe kan være mange ting . måske har du fået svamp af at bruge resept pligtig salve. det kan også være du har fået nyt toilet papir du bliver tør af og som klør. Prøv at smøre med zinksalve ved anus og se om det hjælper . ellers må du tale med lægen igen . held og lykke
Log in eller Registrér for at kommentere.