Hjem Muskler, led og knogler Rygsmerter

Lige ryg der gør for ondt .

Redigeret 3 januar, 2011, 10:20 i Rygsmerter
Jeg har fået og vide af min læge at jeg har en "lige" ryg med han forstår ikke hvordan og hvorfor jeg har så ondt som jeg har, jeg har svært ved og sove, mit store problem er at jeg er 19 år og så er der ikke mange der tror så meget på mig, og kan ikke få medicin mod mine smerter så jeg er desværre begyndt og ryge hash om aften/natten for bare og kunne sove lidt, p.t sover jeg ca. 3-4 timer...

Mit næsten problem er at jeg har mindre ondt i ryggen når jeg går og krummer ryggen, kan al det her virkelig være sandt eller er jeg den eneste der har der sådan.

Det skal lige også siges at både min afdøde far og min levende mor havde/har dårlig ryg ...

Jeg har prøvet Fysioterapi og "genoptræning" af min ryg men uden held ..

Så hvad kan jeg gøre, der er mange der siger jeg skal prøve og søge fortidspension men syntes selv det er meget for tidligt til det da jeg kun er 19 år.

Jeg har også kommunen over hovedet og bliver ved med og presse mig til og søge arbejde, jeg har nu søgt 26 steder men uden held, der er åbenbart ikke nogle der kan bruge én med dårlig ryg.

P.S
Mit sidste arbejde var som tjener/overtjener på fuldtid.

Kommentarer

  • Du må insistere på, at din læge hjælper dig. Måske det kunne være en god idé med en henvisning til en kiropraktor og se om sådan en kan hjælpe. Ellers må lægen sætte andet i værk.

    Er det lægen der ikke vil give dig smertestillende?
    I så fald HVORFOR?
    Du bliver nødt til at fortælle lægen, at du har så ondt, at du nu ryger hash for at kunne sove. For det skal stoppes - straks.

    Hvor længe har du haft de smerter og hvordan opstod de?
    Jeg går ud fra at du ikke havde ondt da du arbejdede som tjener.

    Hvor længe gik du hos fysioterapeut og genoptræning?

    Med hensyn til førtidspension:
    Du kan ikke få førtidspension nu. Førtidspension tildeles først når ALLE behandlingsmuligheder er udtømte (det vil sige afprøvede) og arbejdsevnen er så godt som lig nul.
    Flexjob kan være en mulighed, men igen; behandlingsmulighederne skal være udtømte.

    Både din læge og sagsbehandler skal ind over det her så der bliver gjort noget for at bedre dine smerter.
    Måske er tilknytning til smerteklinik en god løsning så du kan blive ordentligt undersøgt. Men jeg kender ikke præcist til hvornår man kan blive henvist til sådan en.

    Hvilken matchgruppe er du i?
    Hvilken type aktivering er du i?
    Hvor længe har du været arbejdsløs?
    Hvor mange timer om ugen vurderer du at du kan arbejde?
    Stoppede du på dit sidste job pga. smerter?
    Hvad har læge og fysioterapeut mere konkret sagt?
    Er din sagsbehandler bekendt med at du har disse smerter?
Log in eller Registrér for at kommentere.