Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Binyrerne

Redigeret 11 september, 2011, 13:44 i Forstyrrelser i stofskiftet
Hej
Er der nogen her på debatten, der har nogen som helst erfaring med hormonerne fra binyrerne? Aldosterol og Cortisol. Jeg ligger nu meget lavt i niveau af cortisol og skal endelig til endokrinolog, men vil gerne være bedst muligt forberedt.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du skal google "binyretræthed" så kommer der en masse op om kortisolniveau
  • Indstillinger
    Ja tak, det kan jeg selv finde ud af. Det jeg efterlyser er netop jeres erfaringer. Ellers tak for hjælpen.
  • Indstillinger
    Jeg ved ikke hvad du søger af oplysninger, men jeg har cortisol-mangel = morbus addison (sekundær). Hvis du har nogle spørgsmål vil jeg gerne prøve at hjælpe, samtidig er morbus addison og binyretræthed 2 forskellige sygdomme som man IKKE kan sammenligne!!
  • Indstillinger
    er der nogle der ved hvilken medicin der er bedst ved binyretræthed og hvor mange af ens symtomer der kan skyldes sygdommen knus mette
  • Indstillinger
    Hej mette det lyder til du skal have mere besked hos din læge eller en specilist på området. vi kan ikke sige hvilken medicin der er bedst for dig, det må lægen og du prøve jer frem til sammen, da din og vores krop ikke altid tåler det samme medicin. så det er specilister e denne sygdom der kan fortælle dig det du søger. måske du også kan læse om symtomer under selve sygdommen. prøv om der står noget under alt om syg domme her på netdoktor . nogle gange har man også andre symtomer end dem der står skrevet, og det må du fortælle lægen. god bedring
  • Indstillinger
    Hej
    Udbrændthed kan give binyretræthed. Hvis du har tæret på kroppens resurser må du have fyldt på igen. God bedring Helle8
Log in eller Registrér for at kommentere.