Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvad gør jeg?

Redigeret 2 januar, 2011, 12:27 i Samliv
Hej!

Argh jeg har i dag fundet ud af jeg er gravid.
Problemet er, at jeg for ca. 14 dage siden har slået op med min kæreste gennem 2 år, han har endnu ikke fundet en ny bolig, så vi bor stadig sammen.
Jeg slog op mest fordi jeg ikke stoler på ham. Jeg ved at han har skrevet upassende med andre piger, men da jeg konfronterede ham med det, indrømmede han, efter laang tid, kun det som han vidste jeg vidste med 100% sikkerhed. Samtidig går der rygter om at han har været mig utro, kan dog ikke få dem bekræftet.
Han er skræmmende god til at lyve.
Der er mange ting der gør at jeg ikke stoler på ham, bla. har han været sin tidligere kæreste utro et utal af gange, den måde han snakker med andre piger på, at han er så flirtende, at han lyver så godt, de beskeder han har skrevet, jeg kunne blive ved...
Jeg tror simpelthen bare han er sådan af natur, har også foreslået ham at han, i hans næste forhold, skal finde sig en pige der er villig til at have et åbent forhold. Det duer jeg bare ikke til, jeg vil kun have én mand og vil have at min mand kun vil have mig!
Jeg har været fuldstændig afklaret med at det ikke skulle være os to da jeg slog op, følte som om en tung sten var løftet af mine skuldre ved ikke at skulle gå og være mistænksom og jaloux hele tiden. Jeg har været rigtig glad for min beslutning.
Han er selvfølgelig ked af at jeg ikke stoler på ham og at jeg ikke vil være sammen med ham mere. Han har foreslået at vi gifter os, da han så helt sikkert vil ændre sig?! (ja man hører jo aldrig om gifte mænd der er utro?!) Men jeg har stået fast ved min beslutning, jeg har ikke lyst til at være sammen med ham, vil ikke være i et forhold uden tillid! Jeg føler ikke han respekterer mig når han kan skrive sådan til andre piger!
Og så sker dette! Nu ved jeg ikke hvad jeg skal gøre, give ham en chance til? Arbejde på at få tilliden oprettet igen, hvilket synes umuligt!
Jeg har ikke fortalt ham noget om min positive graviditetstest endnu, han er på arbejde, så jeg tager den i morgen.
Har også overvejet om jeg skal få en abort, men jeg er for faen 28, det er jeg jo for gammel til!?
Græd i øvrigt som pisket da jeg så den positive test. Hvad gør jeg?
Jeg ved ikke om jeg elsker ham som før, men måske kan jeg komme til det.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du har slået op med din kæreste, fordi du ikke stoler på ham; han har gentagne gange vist dig, at du ikke kan stole på ham. Du følte en dyb lettelse ved at gøre det forbi.

    Nej. Fordi du er gravid skal et lille barn ikke være ansvarlig for det her, og nej, den kæreste skal ikke blive kæreste igen, fordi du er blevet gravid. I vil muligvis kunne få noget til at fungere en kort tid, men du ved jo godt, at det kan du ikke grundlægge et barns liv på.

    Du skal finde ud af, om du er klar til at få et barn, til at være enlig mor - det er det, du skal overveje meget grundigt. Du skal ligeledes finde ud af, om den kæreste, du lige har slået op med, på den måde skal være en del af resten af dit liv; for naturligvis har han rettigheder som far, og jeres barn vil have krav på, at dets forældre kan være i stue sammen fremover på en fornuftig måde.

    Jeg er ikke tilhænger af abort - sådan "bare lige", men du skal tænke meget grundigt over, om du magter det her. Er der nogen, du kan tale med om det? Familie? Tætte venner - især nogle, der har fået barn, så de ved, hvad de taler om?

    Det her skal du have støtte til at kunne beslutte ordentligt.

    Men - at genoptage forholdet til kæresten på det grundlag, er nok det værste du kan gøre.
Log in eller Registrér for at kommentere.