Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Søvnproblemer HJÆLP!!!

Hej

Jeg er en pige på 18år, som har søvnproblemer. Dette kom dog pludseligt, for nogle dage siden. Og nu er min krop er totalt smadret, eftersom jeg ikke har lukket et øje i snart 3 døgn. Lægevagten sagde at der var tale om depression men også lidt angst, så hun gav mig nogle sovepiller, jeg skulle tage men jeg tør simpelthen ikke eftersom, jeg har læst nogle indlæg herinde angående sovepiller og at man måske kunne blive afhængig af dem.
Mit hovede føles tungt, og jeg har det virkelig skidt jeg er træt, men kan stadigvæk ikke sove. Jeg føler at det snart er over med mig, og min krop og hjerne kan snart ikke mere.

Ved snart ikke hvad jeg skal gøre af mig selv, det påvirker mig hverdag rigtig meget. Jeg har bestilt en tid hos mig egen læge, men kan først snakke med hende på mandag.

Ville bare høre om der er nogen andre herinde der måske har haft samme problemer og kan hjælpe mig.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Når du har SÅ svært ved at sove, vil diverse husråd som urtete, motion osv. næppe have effekt.

    Jeg vil i høj grad anbefale dig, at du tager en sovepille i aften.
    Du er nødt til at sove!!!!!

    Jeg er ganske sikker på, at vagtlægen ikke har udskrevet de sovepiller som er meget vanedannende.

    Og du bliver ihvertfald IKKE afhængig af sovepiller af at benytte dem en kortere periode når du har så akut brug for hjælp til at falde i søvn.

    Tag en sovepille nu eller tildligt i aften og gå i seng med det samme, eventuelt med beroligende musik kørende - og ring så til din praktiserende læge på mandag og få en tid i den kommende uge hvor I kan tale om det her og finde ud af hvad I kan gøre.

    Søvn er ekstremt vigtig for krop og sjæl.

    Samtidig vil jeg lige gøre dig opmærksom på eksistensen af psykiatriske skadestuer.
    Hvis du ikke får søvn eller kun får et par timer på trods af at du tager en sovepille og/eller du du får sværere angst vil jeg foreslå dig, at du ringer til en psykiatrisk skadestue (numre og adresser findes her på netdoktor) og får en snak med dem.
  • Indstillinger
    Hej ja du er nød til at tage en sovepille . du kan ikke tåle ikke at have sovet i mange dage i træk. men vær varsom at komme af dem igen . de er ikke til at komme af med når først man har fået dem i 1 år. men til nød skal du bruge dem. Du skal vel have noget medicin for din depression ved lægen. og måske også din angst. håber du får sovet .
Log in eller Registrér for at kommentere.