Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

priser?

jeg har et rimelig stort (synes jeg selv) problem..

jeg fik for 3 år siden lavet 2 huller i kindtænderne, den ene med plastik og den anden med sølv.. platiskplumben har der altid været en fordybning i, og sølvplumben har længe siddet løs.. nu er situationen sådan at jeg tror jeg har et hul der hvor plastikplumben sidder, samt i tanden ovenover, dvs 2 huller.. hvis jeg skal have lavet det, samt have ordnet min sølvplumb, hvor meget vil det så ca løbe op i?

mit problem er sådan set at jeg lider af voldsom tandlægeskræk (ja generel skræk for smerte, og det forbinder jeg tandlægen med), samt jeg er gravid (dvs ingen røgntenbilleder jo), og på dagpenge (dvs ikke meget til overs hver måned)..
men nu er det sådan at det jo gør ondt at tygge i den side hvor sølvplumben er løs, og det gør ondt at tygge i den anden side hvor jeg sandsyndligvis har hul...
hmm what to do?
nogle der kan hjælpe..

er sgu ved at være lidt desperat, og får hele tiden dårlig samvittighed over ikke at få det ordnet, men hvor får jeg pengene, og modet til at gøre det, fra? :( øv øv noget øv..

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej hvis du ikke havde været gravid er der nogle syghuse der ligger en bedøvelse så man ikke registrere man får lavet sine tænder. hvis du kommer til tand lægen må du fortælle dem du er bange for det så de kan berolige dig . måske skal du have en bekent med til tandlægen . der kan støtte dig . og bed tandlægen om en pause hvis du synes du ikke kan være med. og sørg for at blive godt bedøvet så du ikke skal kæmpe med smerten. jeg ved ikke om kommunen kan hjælpe dig med penge . til tandlæge men prøv at spørg dem ad. kommunen kan give friplads til dit barn når du skal have det i børnehave , jeg tror de også kan hjælpe i dagpleje når man har for lidt i rådighedsbeløb. men held og lykke
  • Indstillinger
    ja så er der jo ikke andet for end at få taget sig sammen og få ringet til kommunen på mandag og hører ad... tror bare det skal overståes, hurtigst muligt
  • Indstillinger
    ja jo længer det går jo være tænker du over det . og så bygger kroppen en forsvar op held og lykke
Log in eller Registrér for at kommentere.