Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Afhængig af pinex comp

Redigeret 10 januar, 2011, 16:11 i Rusmidler
Jeg skriver fordi jeg er afhængig af pinex comp.
Hele min hverdag drejer sig om hvornår jeg kan tillade mig at tage næste portion piller.
Jeg tager 3 piller hver gang og mindst hver 3. time. det giver en dejlig afslappende fornemmelse en halv times tid.
Jeg ved det er skadeligt,men jeg kan bare ikke lade være.
Oveni det har jeg en svær depression og selvmordstanker og tænker at jeg måske gerne vil indlægges inden det går helt galt.

Hvordan behandler man afhængighed og er der andre med samme problem???

Kommentarer

  • Indstillinger
    du skal tale med din læge snarest mulig du kunne ringe til vagt lægen nu .70110707 de kan hjælpe dig.
  • Indstillinger
    Hver Pinex Comp. indeholder 500 mg paracetamol og 30 mg kodein, dvs. at du tager 1500 mg paracetamol og 90 mg kodein hver 3. time. Hvis du er så afhængig af dem gætter jeg på, at du også tager dem om natten og måske når at tage 7-8 gange i døgnet??? Dette svarer til 21-24 stk paracetamol=panodil=pamol=pinex om dagen!!! Du ødelægger din lever og det går stærkt. Max dosis er 8 stk dgl. Hvad har du gang i? Ja, du skal gå til læge og det skal være nu, så du kan blive indlagt. At dø af leversvigt er rigtig grimt og det tager lidt tid, så det kan ikke anbefales. Du er sandsynlig vis afhængig af kodeinen og det kick du får af det, og det skal du have hjælp til at blive trappet ud af.

    Du er virkelig ude på et skråplan, og du er nødt til at bede om hjælp. Det skal du gøre nu!!!
  • Indstillinger
    jeg ved det og tager til lægen i morgen og beder om at blive indlagt.
    Det er ikke med vilje jeg er blevet afhængig.
    tro mig jeg vil hellere end gerne stoppe. vil hellere end gerne have hjælp til både misbrug og min depression og angst.
    Men i dag holder jeg masken for ungernes skyld. de glæder sig til nytår
  • Indstillinger
    Jeg kunne godt tænke mig at hører om du er blevet indlagt? eller hvad der er sket i sagen? Svar når det er muligt ...

    Jeg har selv været afhængig af både pinex, kodimagnyl, panodil osv. og har gennem 14 år spist mere end 30 piller dagligt. Hver dag.

    Her skriver jeg lidt om hvordan jeg kom ud af misbruget: http://stoffri.wordpress.com/

    Men ser frem til at hører hvordan det er gået dig!?!

    /Frimar
Log in eller Registrér for at kommentere.