Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hud fra penishoved til forhud

Redigeret 23 marts, 2011, 15:43 i Åben debat for mænd
Jeg er en dreng på 14 år. I aftes opdagede jeg noget jeg på min tissemand. Derfra hvor tisset kommer ud til forhuden går der en lille slags hud. Det gør at jeg ikke kan trække forhuden så langt tilbage da penishovedet jo nærmest hænger sammen med forhuden. Det lille stykke hud er ret ømt og svier meget når man rører ved det. Det svier også efter jeg har tisset.

Hvad er det for noget?? Eller er det helt normalt??

Hilsen den bekymrede dreng :/

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej hvis det sviger når du tisser kan du have blærebetændelse. med hudlappen ved jeg ikke hvad er . men spørg ved lægen når du skal aflevere en urinprøve . for at se om det er blærebetændelse. held og lykke
  • Indstillinger
    Tror det er det underlige hud der svier, det er svier jo også når jeg rører ved det. Nogen der ved hvad det er for noget underligt hud? hvis det er væk tror jeg også svien er væk ;)
  • Indstillinger
    Det der undrer mig er, at du opdagede det i går. Vil det sige, at det er noget der lige er opstået, eller er det bare fordi du ikke har lagt mærke til det før?

    Uanset hvad, så syntes jeg, at du skal bede din far eller mor få en tid til dig hos lægen så du kan få kigget på det.

    Er grunden til at det svier måske at du har fået en rift der når du har prøvet at trække forhuden tilbage???

    Du kan tage et par billeder af det som du kan vise lægen :)
  • Indstillinger
    Det hud der... Det er ganske normalt... Det kaldes strengen eller frenullum...
    Men måske er den en anelse afvigende i sin udbredelse... Det er jo ikke let at læse ud fra teksten... og især ikke når, den hidtil har været ukendt for personen...
    Hvis den er så generende og den går helt henne fra urinhullet, så kan det være den skal korrigeres, det gøres ganske simpelt med et lille snit..
    Men nu vi er ved det... hullet, sidder det i spidsen af tissemanden? Eller er det som hos nogen, at den sidder under spidsen? Nå, men det vil lægen kunne se... Men frygt ikke....
    Og dine forældre kan ikke beskylde dig for at røre den for meget.. Jeg tror selv jeg havde undersøgt det område som 6 årig...
Log in eller Registrér for at kommentere.