Hjem Sport, motion og ernæring Sportsskader

Kan det være mere end ledbåndet?

Redigeret 28 december, 2010, 16:03 i Sportsskader
Hej!!

Jeg var ude og spille vores sidste fodboldkamp den 16.10. jeg fik en grim tackling, og fik is på med det samme jeg kunne slet ikke støtte på min højre knæ i flere dage uden jeg faldt sammen. Dagen efter tog jeg til læge, hvor jeg fik af vide at det "kun" var det inderste ledbånd, jeg fik et par krykker med hjem (gik med dem i tre uger). Efter et måned gik jeg til min egen læge, hvor jeg så blev henvist til en fysioterapeut,der kom jeg så ind et par uger efter. Nu har jeg gået til genoptræning i over et måned to gange om ugen. Jeg har ikke lavet noget fysisk eller nogen form for sport, for så har det bare gjort ondt i mit knæ, der hvor noget af ledbåndet er sprunget, men også lidt under knæet. Kan slet ikke støtte på det, når jeg strækker det ud, for så gør det smadre ondt og det samme når jeg bøjer knæet helt. Min fysioterapeut siger at jeg bare overbelaster ledbåndet, men jeg tror at der er noget mere i vejen end bare ledbåndet.
Når jeg bøjer det er "knaser" det midt i knæet og nogle gange er det som om det låser, sådan jeg ikke kan gå ordentligt bagefter.

Nu er der gået tre måneder, men synes at det er enorm lang tid (af det bare er ledbåndet) hvad kan det ellers være? Er der nogen der har prøvet noget lignede det? og hvor lang tid vil sådan et delvist revet ledbånd tage, når man også genoptræner. Plejer at spille fodbold og håndbold og cykler hverdag, samt løber! så vil gerne blive frisk så hurtigt som muligt..

- tak!

Kommentarer

  • du skulle få en snak med din fys----om det virkelig kan være rigtig at det tager så lang tid --om der ikke skal gøres noget andet ---om du ikke kan få taget røntgen af dit knæ ----0m det ikke skal opperes ---
Log in eller Registrér for at kommentere.