Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Forstuvet hånd... Hvorfor støttebind??

Hej jeg har lige forstuvet mine hænder her i weekenden...
Tænkte på om det forbinding og støttebind har nogen virkning på andre end mig...
Bruger jeg mit støttebind, så gør det mere ondt efter ½ time, end hvad det gjorde i forvejen...
Men det er vel en god ide, stadig at bruge støttebind de næste par dage, eller er det lige meget??
For på den ene hånd hjælper det, men på den anden gør det mere ondt når jeg bruger støttebindet...

Håber at I har nogle gode erfaringer...

Hilsen Henrik

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg går ud fra, at du har været ved læge og der fået besked på de forbindinger?

    Jeg har også oplevet, at det gjorde ondt værre. En støtteforbinding er udelukkende for at minde dig om, at du skal holde hånden i ro og ikke få den ud i yderstillinger. Måske du lægger forbindingen for stramt?

    Men - hvis du kan holde den i ro uden forbinding, så er det da at foretrække - dog skal du rette dig efter, hvad du har fået fra lægen, for netop en forstuvning kan man døje med i overordentlig lang tid, hvis ikke man passer ordentligt på.

    Afhængigt af, hvad der er sket, er det f.eks. sikkert ikke nogen god ide, at du skriver på computeren - det er langt mere belastende, end man tror.

    Og - jeg forstår ikke, hvad du mener, men det er da helt sikkert at en støtteforbinding ikke har virkning på andre end dig selv. Muligvis du på den konto kan få lidt medynk og forståelse for, at der er ting, du ikke kan lave, men ellers??
  • Indstillinger
    hey... kan lave det hele... Var på skadestuen pga det forsikrings halløj, og derude sagde de jeg bare skulle huske støttebind de næste par dage og slappe af...
    Og jeg hader at få medynk... Det har jeg ikke brug for ;-)
    Har også den erfaring, at det forbinding bare skal minde en om den dårlige hånd...
    Ved ikk om det hjælper med den forbinding eller ej, s nuå har jeg smidt det ad h til...
    Hader at alle skal kommentere min skade, og sige, uha, nu skal du jo huske at slappe af og passe på den hånd...
  • Indstillinger
    Det vælger du selvfølgelig selv, men rent faktisk kan en forstuvning på længere sigt vise sig at være værre end hvis du havde brækket stedet, netop fordi det sådan set ikke er for at drille dig, man på skadestuen har sagt, at du skal bruge støttebind og holde hånden/hænderne i ro.

    Du nævner "forsikringshalløj" og den forsikring vil typisk træde i kraft, hvis der stadig er problemer et år efter skaden, og de problemer kan du sagtens have, hvis du lader fuldstændigt hånt om at holde stedet i ro, men forsikringen falder bort, hvis du ikke har fulgt de anvisninger, du har fået.

    Afhængigt hvordan og hvorledes med din skade, så kan du få problemer resten af dit liv, hvis du blæser på behandlingen.

    Jeg ser, du har et andet indlæg om problemer, du har haft i længere tid. Man kan også være for ligeglad med sit helbred, og det er altså kun dig selv, der kommer til at betale i sidste ende.
  • Indstillinger
    Hey... ja.. har sådan set "opgivet" det andet håndled på højre hånd, da jeg har prøvet alt nu, så nu må jeg bare bide smerten i mig fremover...
    Men bruger forbinding på den anden hånd nu...
    Var så smart at falde i morges og tage fra med venstre hånd, så nu kan den ikke bruges mere... eller.. jeg kan ikke bøje de 3 fingrene på min venstre hånd, efter faldet... hånden er hævet og er blå igen... Og er et eller andet i underarmen der "klemmer" så jeg ikke kan bøje de fingre. Så nu må jeg tage mig en slapper igen.
    Så min vognmand var ikke glad, da jeg lige tog nogle flere "fridage", men han forstod da godt, at det var lidt svært at kører med en hånd ;-)
    Fandt da også lige ud af at han ikke har forsikring på sine medarbejdere, så jeg skulle ikke ha sagt på skadestuen, at jeg arbejdede for ham... hmm
  • Indstillinger
    Hvis dine skader er arbejdsskader, der udløser erstatning, så kan det aldrig være dit problem, at din arbejdsgiver ikke har tegnet forsikring. Faktisk mener jeg, at arbejdsgivere har pligt til at have forsikring på deres medarbejdere.

    På den anden side, så lader du til at enten være en anelse klodset eller have ret så uhensigtsmæssige arbejdsstillinger/arbejdsvilkår. Det sidste bør faktisk undersøges af arbejdstilsynet.

    Det er naturligvis dit eget valg, hvad du vil leve med, men for din egen skyld bør du kontakte din læge henblik på en ordentlig redegørelse af din situation.
  • Indstillinger
    jeg har et problem med min hånd jeg har fået et hårdt tryk ovenpå og jeg er nu øm mellem langefiner ringefinger o lille finger jeg har også lidt svært ved at bugge dem
Log in eller Registrér for at kommentere.