Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

gravid? men er jomfru

2

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ja i må meget undskylde mig. Men lige nu syntes jeg at lotte og anna lyder som om i skriver bare for at holde jer vågne.

    Ja manden har et medansvar til prævention. Men jeres udtalelser om at hvis ikke han vil eller selv gør altså finder kondomet frem så må han bare undvære. Det kan ikke være rigtigt at piger skal fylde sig med medikamenter for prævention. Det syntes jeg er en noget markant holdning. Man er 2 til sex og som regel er man også to til at blive enige om prævention. Hvis det er okey med kvinden at skulle bruge p-piller hvad er der så galt i det? For mig lyder det som om i siger at det KUN er manden som er ansvarlig for at klare beskyttelsen hvis han vil have dyrke sex med sin partner.

    Som en anden kvinde skriver om at der er nogle piger som ikke bryder sig om at skulle sige det eller bede om at kondomet kommer på er jo en kendsgerning som ingen af os kan lave om på. SÅDAN er det bare. Og derfor er det jo så godt at der er andre alternativer som hun jo så frivilligt selv kan påbegynde for at være "nogenlunde" sikker på ikke at blive gravid. Så er der jo al den der snak om sygdomme og om at kondomer er "vidundere" i forhold til beskyttelse. Men sådanne kan også gå i stykker og så kan det HELE gå galt alligevel.

    Dejligt at se pigen i denne debat siger at hun godt tør sige fra og tage et skridt tilbage igen og så må de hygge sig og varme op til en ny omgang med tiden.

    Men som jeg læser jeres indlæg i denne tråd sidder jeg og bliver lidt harm og har meget lyst til at sige i er nogle "dumme" rødstrømper. Uden i skal blive fornærmet. Det er ikke direkte ondt ment men jeg ved ikke hvad jeg ellers kan bruge af ord for den følelse jeg sidder med lige nu.


    Jeg har heldigvis en dejlig kæreste som gerne tager sine p-piller for at undgå bla. børn og jeg bruger ikke og har ikke brugt kondom da det er den største sexdræber jeg nogensinde har stiftet bekendtskab med. Som jeg engang hørte et kort ordsprog. "Man tager jo heller ikke regntøj på i bad".

    Jeg har læst flere af jeres debat indlæg i andre tråde hvor jeg godt kunne følge og forstå jeres råd og synspunkter men denne måtte jeg altså kommentere :)

    Håber i må få en god dag.

    Og til pigen med problemet - Held og lykke og håber du får lyst til din fyr og han vil vente på at DU får den lyst som du skal bruge for at komme videre :)
  • Indstillinger
    det er ikke kun mænd som har et ansvar, piger har også ansvar piger skal altid nævne kondomet inden man har samleje, jeg har aldrig haft et problem med de mænd jeg var sammen med de brugte det altid når jeg nævner det og har dem altid klar på sig, problemet er bar at piger er ikke så stærke nok til at sige det til deres fyr. Hvis piger gjorde det klart for dem at "ingen kondom ingen sex" så skal de nok sørge for kondomer.

    Det er noget pjat at sige at man kan blive gravid ved at have udløsning på kønsdele det kan man altså ikke blive gravid af, udløsing skal helt op i skeden før man kan blive gravid hvordan sku det komme op i skeden når udløsning er udenfor så sku mange blive gravid af det.
  • Indstillinger
    Nu er det jo en debat, som har mere en 1½ år på bagen, så Meda er sikkert kommet videre, men da jeg nu bliver nævnt, vil jeg da lige reagere. Debatten handler om en meget ung pige, der netop er ved at påbegynde sit sexliv, og du sammenligner med dig selv, der – for mig at se – er en hel del ældre, måske endda voksen og nu lever i et fast parforhold. Jeg mener ikke de to ting kan sammenlignes, men det gør du, så det respekterer jeg.

    Du synes, at det er en markant holdning, at jeg finder det urimeligt, at en helt ung pige, der ikke er færdig med sin pubertet, skal fylde sig med hormoner, for at gøre det nemt for de fyre, hun møder. Det er en meget typisk bemærkning fra en mand – for hvad rager det i grunden ham? Jeg nævner tidligere i debatten, at der rent faktisk ER forsket i en p-pille til mænd, men det bliver jo aldrig en sællert, og hvorfor? Jo, HAN skal i hvert fald ikke have noget klinket med hormoner, der kan påvirke HANS fertilitet. Det kan kvinderne gøre – og det er desværre også det, mange kvinder helt kritikløst gør.

    Jo, man er to om sex, og derfor to om prævention, men drengene forventer jo at pigen netop har sørget for den side af sagen, for de vil ikke bruge kondom – og nu vrænger jeg lidt: Det går ud over DERES fornøjelse, og ”man tager jo ikke regntøj på, for at gå i bad”. Og jo, så kan jeg godt se, at så er det da fuldstændigt ligegyldigt, om man nu får smittet hinanden med diverse kønssygdomme, og om pigen – når hun kommer der til i sit liv – får store problemer med at blive gravid, fordi hun har fyldt en i øvrigt sund og rask krop med medicin i årevis. Hans her-og-nu fornøjelse skal i hvert fald IKKE påvirkes.

    Finder det i øvrigt fornøjeligt at blive sammenlignet med rødstrømper. De var faktisk de første til i den grad at tage p-pillerne totalt kritikløst til sig. Så du har ret, jeg er en ”dum” rødstrømpe. En ”klog” rødstrømpe ville jo ikke have den holdning. Hehe

    Og så lige til Nada: Som det er nævnt i debatten så bliver man ikke gravid, hvis drengen udelukkende kommer på kønsdelene, men har han været bare lidt oppe i skeden, eller hvis han efterfølgende lige er oppe med en finger med helt ny, frisk sæd, så ER der altså en minimal risiko, og det er den, der bliver nævnt, for der er jo ikke andre end de implicerede, der helt præcist ved, hvad der foregik.

    Det er simpelt hen ikke rigtigt, at man kun kan blive gravid, hvis han har være HELT oppe.
  • Indstillinger
    hej, jeg vil ikke tro at man kan blive gravid hvis han ikke er trængt ind. lige såvel som man ikke kan blive gravid hvis man ikke har fået sin menstruation.

    nu ved jeg ikke om du har fået din mensturation, men hvis ikke, så kan du ikke blive gravid heller ikke hvis han trænger ind i dig
  • Indstillinger
    Har virkelig brug for at der er nogen der vil hjælpe mig.. Derfor jeg skriver her.. nogen der vil være så søde og gå ind og læse/besvarer mit indlæg. Er i dyb frustration og aner ikke hvad jeg skal gøre ??
    :(

    Mvh. Kira.
  • Indstillinger
    Hej Kira,

    Jeg tror bestemt, der er nogen, der gerne vil hjælpe dig, men i farten fik du glemt at skrive, hvad det er, du har problemer med???

    Ja, jeg gætter, du er bange for, om du er blevet gravid, så prøv at fortælle, hvad der er sket og hvordan det er foregået.
  • Indstillinger
    Er ikke gravid. Men ved ikke hvordan jeg opretter et indlæg, men har slået mit problem op under min profil i dagbogen ...
  • Indstillinger
    Hej Kira.
    Du går ind under "Alle debatter". Enten ude i højre side, eller på "Debat" i venstre side, eller fra forsiden. (Du skal ikke trykke på "Debat" herover, for så kommer du kun ind i debatterne om sex.) Du kan også bare trykke her: http://www.netdoktor.dk/debat/index.shtml
    Så går du ind i den af debatterne du vil lægge dit indlæg i. Der er så en lang liste af spørgsmål, men over dem er der en orange knap som der står "Nyt emne" på. Den trykker på, og så kan du oprette din tråd (bare indsæt det du har skrevet i dagbogen).
  • Indstillinger
    Hej Kriss123.

    Før man får menstruation, så har man ægløsning. Og når man har ægløsning, så kan man blive gravid.

    Ergo kan man IKKE vide sig sikker på ikke at blive gravid bare fordi man ikke har fået sin første menstruation endnu. Man ved jo ikke hvornår den første vil komme, og kan derfor ikke undgå sex ved den første ægløsning, som kommer før blødningen.
  • Indstillinger
    Kriss123, så uvidende har man næsten ikke lov til at være. Du må læse noget om det hele. Det vil jeg anbefale dig at gøre, for din egen skyld.
Log in eller Registrér for at kommentere.