Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hofteskade

Redigeret 31 december, 2010, 04:50 i Sportsskader
Hej.
Jeg er skøjteløber og fik en skade i min hofte ville jeg sige, men de siger det er mavemuskelen, jeg fik skaden efter en trænings lejer hvor der blev trænet 4 timer om dagen i 2 uger.
det er 4/5 måneder siden min skade kom og nu er jeg ved at blive frustreret. Jeg går på en sports klinik. Jeg har holdt pause, fået taget røntgen billed og taget iprem piller. intet har virket? er der nogle der kan sige hvad det er eller er der nogle der har været ude for det samme problem?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Matholm95

    Når du strækker din hofte ud til siden, og måske lidt frem, kan det så mærkes? Er det ligesom, at smerten sidder i knoglen i hoften, altså på hoftebenskammen, den som kan ses i siden?

    Du har måske besvær med at sprinte, løbe hurtigt osv? Er det sådan, at du føler smerten, at du ikke helt ved hvor den er, men bare et sted i hoften?

    Har du prøvet muligheder, fx idrætsklinik - og hvad sagde de? hvilken klinik var det på? Har du prøvet at holde pause, og går du til en sportsgren/dyrker en hobby nu?

    Hører gerne fra dig igen i form af et svar i debatten, og kan muligvis hjælpe dig, hvis du svarer på spørgsmålene, som jeg har stillet. :-)

    Mvh
    running4life
  • Indstillinger
    Hej running4life

    Når jeg strækker mit hofte ben ud til siden og frem gør det faktisk ikke særligt ondt. Og ja det er ligesom, at smerten sidder i knoglen i hoften, altså på hoftebenskammen.

    Jeg KAN løbe hvis jeg skal, men lader vær da smerten er stor når jeg løber og det ligesom bliver værre når jeg har løbet.

    Er det sådan, at du føler smerten, at du ikke helt ved hvor den er, men bare et sted i hoften? - det er det faktisk ja.

    Jeg går på idræts klinik, de har ikke helt fundet ud af hvad det er endnu. De tror det er en betændelsestilstand, altså overanstrengelse. Men ipren pillerne har ikke virket, og de er meget langsomme om deres behandling.

    Jeg har har holdt pause mange gange og det har ikke været en succes.
    Jeg går nu til kunstskøjteløb, og vil meget gerne kunne give 100% til træning igen. Ting vi laver til træning er; spring med landing på højreben (min dårligehofte) piruetter, trin, løbe træning interval, spurt, styrke træning.

    Håber du kan hjælpe :)

    Hilsen matholm95
Log in eller Registrér for at kommentere.