Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kronisk øjenbetændelse

Jeg har i flere år nu haft røde irriteret øjne,
har været ved øjenlægen som fortalte det var øjenbetændelse og var under behandeling i flere måneder, øjendråber hjalp lige efter jeg havde dryppet, men forsvandt aldrig permanent, så til sidst orkede jeg ikke det mere,

har også prøvet alternativer som at skylle øjet i morgen urin, saltvand, kogt vand, som hjælper men igen ikke permanent,

har mistanke til en forsnævret tårekanal, for når jeg trykker på næsen hvor øjet ender så løsner det også i mine røde øjne,

har også fået en masse zoneterapi som også gør det lidt bedre men det vil bare ikke forsvinde,

det er mere eller mindre gået hen og blevet en del af mig, at have røde øjne.
men nu gider jeg ikke mere!....

Nogen forslag til hvad der kan være galt med mine øjne?
og/eller nogen gode råd som i ved virker jeg kunne prøve?

Kommentarer

  • Indstillinger
    jeg har noglelunde samme problem, har prøvet alt fra kamillete til binyrebakhormondråber og diverse midler mod tørre øjne og allergi intet hjælper ,det er meget frustrerende,altid og ligne en der lige har været på druk og dertil kommer så frustrationen over at at lægerne jeg har opsøgt ik syntes at ville gå mere i dybden med problemet da det jo "bare" er røde øjne
    kan ikk rigtig gi dig nogen gode råd , men ville bare gøre opmærksom på at du ikke er den eneste:-)
    men vil da overveje Zoneterapi hvis det kan hjælpe
  • Indstillinger
    Jeg havde i en lang periode tilbagevende øjenbetændelse, hvor tårekanalen stopper til. Behandlede med kloraminicol og fik skyllet tårekanal ved øjenlægen, men det vendte tilbage igen.
    Sidst jeg var ved øjenlægen sagde han at det så noget tørt ud rundt om øjnene, og jeg havde jo netop ikke smurt ansigstcreme op til øjnene fordi jeg var bange for at det stoppede tårekanalen. Jeg havde så tilfældigvis lige fået øjencreme og begyndte at bruge den. Og så forsvandt symptomerne og nu har de været væk i ca. 8 år - men jeg kan nu godt se at om vinteren kan de komme lidt tilbage igen. (jeg er nu 53 men først i overgangsalderen nu - men det har jo noget at gøre med at vi med alderen behøver mere fugt)

    Håber det kan hjælpe - selvom det ikke er helt de samme symptomer.
  • Indstillinger
    Jeg blev ordineret Opatanol til drypning morgen og aften grundet kronisk øjenbetændelse. Efter behov drypning med kunstig tårevæske.

    Det skal lige nævnes, at jeg ikke har allergi, men Opatanol var bedre endingenting.
Log in eller Registrér for at kommentere.